23948sdkhjf

IMO 2020-svovlregler

Energistyrelsen bakker op om metanol til fremdrift

Scrubber-affald kan sætte sig i fødekæden

En ny rapport udarbejdet for IMO advarer om, at giftstoffer i vaskevandet fra åbne scrubbere kan forplante sig i fisk og skaldyr

ME Production lander første servicekontrakt på scrubbere

To gange årligt skal scrubber-producenten besøge skibet

Plus

Dansk bunkerleverandør har haft ekstra travlt siden nytår

Monjasa har siden nytår oplevet en markant stigning i efterspørgslen på skibsbrændstof med lavt svovlindhold som følge af de nye IMO-krav

Plus

Politikere retter søgelys mod åbne scrubbere

SF og Enhedslisten kræver et forbud mod røgrensningsanlæg, der leder skibenes beskidte vaskevand ud i havet. Venstre og Dansk Folkeparti ønsker problemet undersøgt

Plus

Nye svovlkrav: Mærsk testede brændstoffer på 20 containerskibe

Teknologichefen hos Mærsk løfter lidt af sløret for de omfattende forberedelser, som ledte op til nytårets overgang til brændstoffer med lavt svovlindhold

Plus

IMO's 2020-krav mærkes i hele verden

Overraskende melding fra Egypten. Lastede panamax containerskibe måtte vente på compliant bunker ud for Singapore, hvor prisen på lavsvovlsolie er højere end i Rotterdam

Plus

Nye svovlkrav: "Prisen er høj"

Tørlast-boss Torben Janholt har oplevet prishop på brændstof med lavt svovlindhold, men tror, at prisen retter sig

Plus

Bimco: Endnu en måneds tid til dagligdagen indfinder sig efter nye svovlregler

Både rederierne og bunkerbranchen er i en overgangsperiode. Næste milepæl er ”carriage ban” fra 1. marts

Plus

Nye svovlkrav udfordrer danske rederier

J. Lauritzen, Torm og Norden har alle forberedt sig grundigt til IMO's nye svovlregler, der trådte i kraft ved årsskiftet, men store prisstigninger og knaphed på lavsvovlsolie i Asien har alligevel overrasket

Plus

3 spørgsmål til Lars Robert Pedersen, BIMCO, kort før deadline for ny global svovlgrænse

Plus

Rederier bekymrede over knaphed på lavsvovls-brændstof

Om mindre end to uger træder IMOs globale 0,50 pct. svovlgrænse i kraft. Effekten er her i 11. time tydelig i bunkermarkedet, hvor skibsfarten kan få problemer med tilgængelighed og kompatibilitet

Plus

Bureau Veritas: Pas på med at blande nye lavsvovlsolier

Både leverandører og skibsejere er godt forberedt på IMO’s nye svovlkrav, som træder i kraft ved årsskiftet. Men der er stadig udfordringer, vurderer klassificeringsselskabet

Advarsel mod at blæse på nye svovlregler

Indien er blandt de lande, som ikke har tænkt sig at følge IMO’s nye svovlkrav fra årsskiftet. Det vækker bekymring hos globale shippingorganisationer

Monjasa leverer sit første lavsvovls-bunker

Nye sensorer skal dokumentere skibes svovludledning

Danske rederier og udstyrsproducenter går sammen om at udvikle ny røggassensor, som på det enkelte skib kan dokumentere, at skibene overholder nye internationale svovlgrænser

Plus

2020-krav giver Hafnia en mavepuster

Verden over er raffinaderierne ved at gøre klar til at imødekomme efterspørgslen efter brændstof med lavt svovlindhold. Det kan mærkes hos Hafnia, men forude venter gevinsten

ME Production udvider med serviceafdeling til scrubbere

Heavy fuel rasler ned i pris forud for IMO 2020

Torm: Nye svovlregler giver produkttank et boost

Efter sit bedste halvårsresultat i tre år er tankrederiet godt positioneret til at høste fordelene ved en forventet efterspørgsel på produkttankskibe, når IMO's 2020-regler træderi kraft 1. januar, vurderer Torms topchef Jacob Meldgaard

Græsk krydstogtrederi får "historisk" stor svovlbøde i Norge

Singapore varsler fængselsstraf til svovlsyndere

EU bekymret for åbne scrubbere

Plus

Torm-chef: Diskussionen om scrubbere kan godt blive lidt følelsesladet

Plus

Rederier: Nej til lokale forbud mod åbne scrubbere

Danske Havne: Ingen forbud mod åbne scrubbere i Danmark

Kina forbyder åbne scrubbere

Plus

Svært at håndhæve nye svovlregler

Plus

Bimco: Nye svovlregler for skibsfarten er et globalt eksperiment

Send til en kollega

0.11