23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

IMO's 2020-krav mærkes i hele verden

Overraskende melding fra Egypten. Lastede panamax containerskibe måtte vente på compliant bunker ud for Singapore, hvor prisen på lavsvovlsolie er højere end i Rotterdam

Myndighederne bag Suez Kanalen vil ifølge The Load Star ikke umiddelbart håndhæve den nye 0,50 pct. grænse for svovl i skibes brændstof. Heller ikke hvis de passerer gennem kanalen uden brug af en scrubber.

Det er således netop scrubbere, der er baggrunden for beslutningen, som reelt er et forbud mod brug af åbne scrubbere under den 12 timer lange passage. Det betyder, at skibe, der fortsat anvender heavyfuel i kombination med en open-loop scrubber, skal koble scrubberen ud, mens skibet befinder sig i Suez Kanalen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141