23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nye svovlkrav udfordrer danske rederier

J. Lauritzen, Torm og Norden har alle forberedt sig grundigt til IMO's nye svovlregler, der trådte i kraft ved årsskiftet, men store prisstigninger og knaphed på lavsvovlsolie i Asien har alligevel overrasket

De danske rederier J. Lauritzen, Torm og Norden var alle forberedt til tænderne, da IMO’s nye svovlregler trådte i kraft ved årsskiftet. Alligevel har der vist sig et par overraskelser i forbindelse med overgangen til det nye regelsæt, lyder meldingen.

De nye krav betyder, at skibe siden 1. januar kun må sejle på brændstof med et maksimalt svovlindhold på 0,5 pct. mod tidligere 3,5 pct. - med mindre de har installeret en scrubber, som renser røgen for svovl.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156