Ny lavsvovlsolie oplever problemer med stabiliteten
Bureau Veritas ser på det første år med den nye 0,5 pct. grænse for svovl i skibes brændstof og hvad det operationelt har betydet ude på skibene
2
Billeder
Der er tilfælde, hvor de nye lavsvovlsolier har krævet, at der blev strammet op på bunkerprocedurerne ombord. Arkivfoto Søfart/Richard Wisse
- Dommedagsprofetierne omkring overgangen til den nye lavsvovlsolie udeblev. Det er klart, det er et kæmpe problem for det enkelte skib, som ligger og driver på grund af problemer med bunkeren - men overordnet set, så mener jeg faktisk, at det har været en fin transition fra årsskiftet frem til nu, lyder vurderingen fra Charlotte Røjgaard, Global H...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer