23948sdkhjf

Mærsk går efter speditørernes kernekunder med nyt produkt

Med Maersk Flow går Mærsk målrettet efter små og mellemstore virksomheder, skriver Børsen

Med den nye digitale platform Maersk Flow tager verdens største containerrederi endnu et skridt i retning af den erklærede målsætning om at overtage hele værdikæden fra fabrik til modtager og ikke blot transportere containere fra havn til havn. 

Det skriver Børsen

Maersk Flow er målrettet små og mellemstore virksomheder med et behov på 200-2000 containere om året. Den digitale platform hjælper virksomhederne med at få overblik og kontrol over deres forsyningskæder – et behov, der for alvor manifesterede sig under corona-nedlukningen tidligere på året.

Hidtil har den ydelse været udbudt af speditørerne, som Mærsk nu forventer at snuppe kunder fra.

- Ja, det tror jeg, helt sikkert vil ske, i hvert fald for de mindre af slagsen. Det er dog ikke lavet som et angreb på speditørerne, det er lavet som en løsning til mellemstore kunder. Men et af alternativerne for dem er speditører, så hvis de vælger os, vil nogen af dem miste lidt forretning, siger Martin Holme, der er chef for supply chain management i Mærsk, til Børsen. 

Maersk Flow kommer efter Maersk Spot og Twill, som henvender sig til henholdsvis bestilling af en enkelt container og mindre virksomheder. Maersk Flow blev introduceret for et par måneder siden, og Mærsk forventer af have et par hundrede kunder til tjenesten inden for det første år.

Læs også: Analytiker: Mærsk kommer stærkt gennem corona-krisen

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094