Betegnelser som "bionedbrydeligt", "mindre forurenende", "vandbesparende" eller "biobaseret indhold" ser vældig godt ud i diverse reklamer og markedsføringskampagner, men de selvsamme begreber skal bruges med væsentlig større omtanke i fremtiden.
I hvert fald hvis et nyt EU-initiativ green claims direktivet, GCD, bliver til virkelighed. Og d...
Forskønner skibsrederen sin grønne profil? I fremtiden skal det koste dyrt
Med bøder på fire procent af årsomsætningen og udelukkelse fra offentlige udbud kan det blive en dyr fornøjelse for rederier at overdrive deres grønne profil
Med bøder på fire procent af årsomsætningen og udelukkelse fra offentlige udbud kan det blive en dyr fornøjelse for rederier at overdrive deres grønne profil. Foto: Finn Salomon
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer