Den store bredde i international shipping har brug for at investere flere kræfter i at gøre deres fossildrevne skibe grønnere.
Dette udsagn gik igen fra flere talere under London International Shipping Week som løber af stablen i denne uge.
Under konferencen Capital Link påpegede flere hovedtalere, at der er brug for et mere realistisk blik...
99 pct. af branchen kan ikke tanke grønt: "Sort brændstof er vigtig del af fremtiden"
Kun en lille elite af verdens rederier vil kunne få adgang til CO2-neutrale brændstoffer. For den store bredde i global shipping handler den grønne omstilling fortsat om løbende energieffektiviseringer. Endemålet er det fossilt drevne skib, der opsamler sin egen CO2

Under konferencen Capital Link påpegede flere hovedtalere, at der er brug for et mere realistisk blik på shippingbranchens reelle mulighed for at gøre sig selv CO2-neutral omkring 2050. Foto: Jane Russell
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer