23948sdkhjf

MSC bestiller ti yderligere skibe, der kan sejle på LNG og diesel

Verdens største containerrederi, Mærsk-konkurrenten MSC (Mediterranean Shipping Co), er vendt tilbage til værftet Zhoushan Changhong International Shipyard i Kina for at få flere dual fuel-containerskibe, der både kan sejle på diesel og LNG.

Det schweizisk-baserede rederi har bestilt 10 containerskibe på 10.300 teu til levering i 2026 og 2027.

Det skriver mediet Splash247.

Der er ikke oplyst nogen pris for den seneste aftale, som bringer selskabets ordrebog på værftet op på 20 skibe.

MSC har i forvejen en kontrakt på ti 11.500 teu dual fuel skibe med diesel og LNG til levering i 2025 og 2026. Det er skibe, som hver koster omkring 120 mio. dollars.

Rederiet har samlet set en stor ordrebog på op til 60 LNG-dual fuel containerskibe, hvoraf nogle også er klar til ammoniak, inklusive de første enheder hos det kinesiske værft.

I mellemtiden har andre toprederier som Mærsk, CMA CGM og COSCO valgt dual fuel-skibe med metanol som det alternative brændstof, mens sikkerheden ved ammoniakbrændstof om bord undersøges. 

Den seneste MSC-serie på værftet vil være klar til både ammoniak og metanol.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078