23948sdkhjf

IMO 2020

Mærsk-partner snuppet med HFO i tanken

IMO 2020-svovlregler
Scrubber-affald kan sætte sig i fødekæden

En ny rapport udarbejdet for IMO advarer om, at giftstoffer i vaskevandet fra åbne scrubbere kan forplante sig i fisk og skaldyr

Ejerfamilie sætter Desmi til salg

Nyt brændstof indeholder mange sedimenter

Plus

IMO 2020-svovlregler
Dansk bunkerleverandør har haft ekstra travlt siden nytår

Monjasa har siden nytår oplevet en markant stigning i efterspørgslen på skibsbrændstof med lavt svovlindhold som følge af de nye IMO-krav

Plus

IMO 2020-svovlregler
Nye svovlkrav: Mærsk testede brændstoffer på 20 containerskibe

Teknologichefen hos Mærsk løfter lidt af sløret for de omfattende forberedelser, som ledte op til nytårets overgang til brændstoffer med lavt svovlindhold

Plus

IMO 2020-svovlregler
Nye svovlkrav: "Prisen er høj"

Tørlast-boss Torben Janholt har oplevet prishop på brændstof med lavt svovlindhold, men tror, at prisen retter sig

Plus

IMO 2020-svovlregler
Nye svovlkrav udfordrer danske rederier

J. Lauritzen, Torm og Norden har alle forberedt sig grundigt til IMO's nye svovlregler, der trådte i kraft ved årsskiftet, men store prisstigninger og knaphed på lavsvovlsolie i Asien har alligevel overrasket

Mere container-kapacitet på vandet i 2019

Monjasa udvider i Angola

Forsikringsselskab advarer mod fejl på scrubbere

I Gard beder man nu branchen om at tage ved lære af de fejl, der har ført til brand og sammenbrud i forbindelse med scrubbere

Scrubber-producent flytter fra Svendborg efter vokseværk

Plus

IMO 2020-svovlregler
Bureau Veritas: Pas på med at blande nye lavsvovlsolier

Både leverandører og skibsejere er godt forberedt på IMO’s nye svovlkrav, som træder i kraft ved årsskiftet. Men der er stadig udfordringer, vurderer klassificeringsselskabet

IMO 2020-svovlregler
Advarsel mod at blæse på nye svovlregler

Indien er blandt de lande, som ikke har tænkt sig at følge IMO’s nye svovlkrav fra årsskiftet. Det vækker bekymring hos globale shippingorganisationer

Plus

2020-reglerne kan give motorskader til rederierne - og ekstra travlhed hos værfterne

Det er vanskeligt at forudsige, men nye brændstoffer vil muligvis øge behovet for motorreparationer hos værfterne

SØFART TEMA: Røgrensning og alternativ bunker
Mærsk skal producere nyt bunker i Rotterdam

Monjasa køber fem tankskibe

Send til en kollega

0.063