23948sdkhjf

ABS klar med guidelines for design og bygning af ammoniakdrevne skibe

Ammoniak tegner til at blive et realistisk bunkeralternativ til store skibe. Erfaringer og regelværk fra udbredelsen af LNG kan bane vejen
Ammoniak og metanol er begge potentielle CO2-neutrale bunkeralternativer til skibsfarten. Forudsætningen er dog, at brinten, der er nøglebestanddelen i begge bunkertyper, er produceret i en elektrolyseproces, drevet af energi, der ikke har udledt CO2 under produktionen – det kunne være overskydende elektricitet fra f.eks. vind- og solenergi.

Læs m...
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.1