Ammoniak og metanol er begge potentielle CO2-neutrale bunkeralternativer til skibsfarten. Forudsætningen er dog, at brinten, der er nøglebestanddelen i begge bunkertyper, er produceret i en elektrolyseproces, drevet af energi, der ikke har udledt CO2 under produktionen – det kunne være overskydende elektricitet fra f.eks. vind- og solenergi.
Læs m...
ABS klar med guidelines for design og bygning af ammoniakdrevne skibe
Ammoniak tegner til at blive et realistisk bunkeralternativ til store skibe. Erfaringer og regelværk fra udbredelsen af LNG kan bane vejen

Det er skibe i deepsea-segmentet, der ventes at være blandt de første til at anvende ammoniak som bunker. Foto: paxpix - maritime photography
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement