Mærsk bekræfter over for Søfart, at det bliver et nybygget skib, der fra starten af er designet til at sejle på metanol eller lavsvovlsolie efter dualfuel-princippet, som allerede fra 2023 skal kunne drives CO2-neutralt, hvis det alene anvender metanol.
Formuleringen i sidste uges meddelelse om, at Mærsk syv år forud for den udmeldte 2030-deadline...
ANALYSE: Mærsk har én stor udfordring med drømmen om CO2-neutral metanol som fremtidens drivmiddel
ANALYSE: Motor- og bunkerteknisk er metanol som brændstof i dag et lavthængende frugt. Udfordringen er lige nu tilgængeligheden, når metanolen skal være CO2-neutral
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer