Hvis man vil have en slankekur nu og her i sit CO2-regnskab, er brændstoffet nok det mest oplagte valg på hylden lige nu.
Bio-LNG, bio-liquid natural gas eller på dansk flydende biomaten, som A.P. Møller Mærsk ved siden af andre CO2-reducerende brændstoffer har rettet kikkerten imod i et forsøg på at nå sine 2030-mål.
Men det har også...
Mærsks nye brændstofhåb er 'klart den laveste frugt': Men det har to store udfordringer
Mærsk vil bruge flydende biometan ved siden af metanol og biodiesel til at barbere CO2-udledningerne ned. Kan der skaffes nok, vil det være et effektivt redskab, siger ekspert
A.P. Møller Mærsk udvider porteføljen af brændstoffer. Ikke kun biodiesel, biometanol og e-metanol, men nu også bio-LNG skal trække rederiet i mål med at få 25 pct. af flåden drevet af grønnere brændstoffer i 2030. Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement