Nu og her er væksten for langsom i Mærsks strategisk centrale produkt for grøn søtransport.
Rederiet har ellers løbende kunnet fortælle om tunge brands som Hennes & Mauritz, Bestseller, Novo Nordisk, Amazon med flere, som har valgt lægge deres transport over i Eco Delivery, som den grønne fragt hedder.
Men rederiet har også sat sig under mass...
Mærsks salg af grøn fragt går for langsomt: "Vi kan ikke tvinge dem til at købe"
At skaffe nok grønne brændstoffer er ikke hele problemet. Der er også stadig for få kunder, som vil betale den højere pris for den grønne fragt. Rederiet fæstner sin lid til et gennemgribende forslag
Contanerskibet 'Antonia Mærsk' er det fjerde skib i Mærsks metanolflåde. Det må dog lige nu må sejle på en blanding af grå og grøn metanol Foto: Finn Salomon/Ritzau Scanpix
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement