23948sdkhjf

Brugte 520 kubikmeter og 16 timer til central støbning på den nye Storstrømsbro

Entreprenøren arbejder nu på to brofag, som tilsammen bliver 160 meter lange

Byggeriet af den nye Storstrømsbro har nået endnu en milepæl: Den første del af bunden til den kommende nordligste brodrager fra Masnedø - hvorfra Storstrømsbroen løber til Falster - er blevet støbt.

De to første brofag og landfæstet fra henholdsvis Falster og Masnedø bygges på stedet.

På Falster er brofagene og landfæstet færdige, og derfor er arbejdet nu flyttet til Masnedø. Der er landfæstet og de to brosøjler færdige og den store stilladskonstruktion er bygget. Entreprenøren arbejder i øjeblikket på de to brodragere, der forbinder landfæstet og de to brosøjler. 

De to brofag bliver tilsammen 160 meter lange. Armeringsarbejdet for kassedragerens bund og sider er nu så langt fremme, at de første 85 meter af bunden er blevet støbt med beton. Til støbningen blev anvendt 520 kbm beton. Arbejdet tog 16 timer.

Det meste af Storstrømsbroen bliver bygget af præfabrikerede fundamenter, brosøjler og brodragere. Ud for Masnedøfortet er det muligt at se de to brofag, der bygges på stedet og et præfabrikeret brofag et stykke ude i Storstrømmen.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11