23948sdkhjf

Tørlastoperatør forventer at have første ammoniak-skib i drift fra 2026

Ultrabulk investerer i to hybrid-tørlastskibe, der kan sejle på ammoniak
Et af de store spørgsmål i branchen er, hvilket brændstof, fremtidens skibe skal sejle på. Der bliver i disse år sprøjtet el-færger ud, Mærsk bygger metanolskibe, mens de skibe på alternativt brændstof, som der blev bestilt flest af i 2022, skal sejle på LNG. 

Hos tørlastoperatøren Ultrabulk tror man derimod i første omgang på ammoniak. Virks...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement

  • Ingen kortoplysninger
  • Ingen binding
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Medlemmernes egne nyheder
Se alle medlemsnyheder
Mest læste
JOB i FOKUS
Gå til joboversigten
Seneste nyheder
Se seneste nyheder
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Første Mærsk-metanolskib kommer til København i september
Danskejet tankskib bordet af pirater ud for Congo
Dronningen udsætter årets sommertogt grundet rygoperation
Uafhængig Nord Stream-undersøgelse afvist
Blue Water: Vind-satsning går ud over bundlinjen
Skagenrederi i grønt samarbejde med finsk olie-selskab
Andre Nordiske Medier
Metal Supply DK
Transportmagasinet
Jern & Maskinindustrien
Motor-magasinet
Nordiske Medier DK
EnergyIslandNews

Send til en kollega

0.172