I 2013 gik færgerederiet Scandlines i luften med sin opsigtsvækkende ambition om en gradvis overgang til CO2-frie færger mellem Danmark og Tyskland.
Siden har der været en lang række af projekter, der har sænket energiforbruget markant på færgerne mellem Gedser og Rostock og Rødby og Puttgarden.
Men det sidste og afgørende retrofit-projekt ma...
Driftsdirektøren: Her er de sidste forhindringer for CO2-frie færger til Tyskland
Med rotorsejl, batteripakker og lavenergi-thrustere bliver Scandlines-færgerne grønnere og grønnere. Men udviklingen frem mod fuld CO2-fri drift mellem Danmark og Tyskland har vist sig at tage længere tid end forventet.
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer