23948sdkhjf

Driftsdirektøren: Her er de sidste forhindringer for CO2-frie færger til Tyskland

Med rotorsejl, batteripakker og lavenergi-thrustere bliver Scandlines-færgerne grønnere og grønnere. Men udviklingen frem mod fuld CO2-fri drift mellem Danmark og Tyskland har vist sig at tage længere tid end forventet.
I 2013 gik færgerederiet Scandlines i luften med sin opsigtsvækkende ambition om en gradvis overgang til CO2-frie færger mellem Danmark og Tyskland.

Siden har der været en lang række af projekter, der har sænket energiforbruget markant på færgerne mellem Gedser og Rostock og Rødby og Puttgarden.

Men det sidste og afgørende retrofit-projekt ma...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
30 dage for 0 kr.
Opret nu
Virksomhedsløsning
Få et skræddersyet tilbud til din arbejdsplads.
Læs mere
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.173