Risiko er en grundfaktor, som global skibsfart konstant navigerer i. Og lige nu er der en ekstra faktor på spil de hundredvis af afvejninger, som rederierne gør sig i maskinrummet ombord og på land:
Sender vi vores skibe gennem, Suez-kanalen og gør dem til potentielle mål for angreb fra de iransk-støttede houthi-oprørere i Yemen. Eller ...
Dansk agentur: Mere end hvert tredje skib er forsvundet fra Suez
Angrebene på skibe i Rødehavet har uge for uge skræmt stadig flere handelsskibe væk fra Suez-kanalen, fortæller dansk agent om situationen i den vigtige genvej mellem Asien og Europa
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/100392787.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=5702&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=3793&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=4&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=439&accessToken=8ef428bd7efc3a2f1ac450dddb86c280471e3013fc21fdd0a50c1ae18f91f4fc)
Et containerskib fra CMA GCM passerer den 10. januar Suez-kanalen i sydgående retning. Ifølge Financial Times er 90 pct. af containerskibene først i januar forsvundet fra kanalen som følge af houthi-oprørenes angreb på handelsskibe i det sydlige Rødehav. Getty Images
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement