En "ny normal" med inflation, energikrise, rentestigninger og økonomisk afmatning var allerede godt i gang, da 2002 blev til 2023.
Mens verden fik tilpasset sig en virkelighed uden russisk olie og gas, fortsatte de fleste andre økonomiske parametre nedad.
Det sendte containerrederiet og Danmarks næststørste virksomhed, Mærsk, i støt stigend...
ÅRET DER GIK: Det var hot, hot, hot i tank, mens Mærsk blev slået tilbage til start
Containerrederierne måtte omsætning og kvartalsoverskud dykke i takt med fragtraternes nedtur
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/91416077.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=4070&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=2695&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=1&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=437&accessToken=5f9bdb92070d2d59569f6124edbee83668e65bcf796c3b9e55f33b604dfb528d)
2023 blev bød på en historisk stor nedtur fra to gyldne regnskabsår under corona-pandemien for Danmarks containergigant. Mærsk fastholder sin "Alle the Way" strategi fra 2020 men markedet tvivler på strategien i en"ny normal" med lav efterspørgsel og voksende containerkapacitet. På fotoet ses 'Mærsk Mc-Kinney Møller' på Aarhus Havn. Arkivfoto: L.M. Lassen
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement