En "ny normal" med inflation, energikrise, rentestigninger og økonomisk afmatning var allerede godt i gang, da 2002 blev til 2023.
Mens verden fik tilpasset sig en virkelighed uden russisk olie og gas, fortsatte de fleste andre økonomiske parametre nedad.
Det sendte containerrederiet og Danmarks næststørste virksomhed, Mærsk, i støt stigend...
ÅRET DER GIK: Det var hot, hot, hot i tank, mens Mærsk blev slået tilbage til start
Containerrederierne måtte omsætning og kvartalsoverskud dykke i takt med fragtraternes nedtur
2023 blev bød på en historisk stor nedtur fra to gyldne regnskabsår under corona-pandemien for Danmarks containergigant. Mærsk fastholder sin "Alle the Way" strategi fra 2020 men markedet tvivler på strategien i en"ny normal" med lav efterspørgsel og voksende containerkapacitet. På fotoet ses 'Mærsk Mc-Kinney Møller' på Aarhus Havn. Arkivfoto: L.M. Lassen
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer