23948sdkhjf

CO2-UDLEDNING

IMO-arbejdsgruppe får hård kritik for lave ambitioner

Danske Rederier vil have klimamilliarder postet i nye brændstoffer

Plus

DFDS-topchef: ”Vi kan ikke ignorere den grønne dagsorden på grund af covid-19”

Der skal træffes store beslutninger på den korte bane, hvis DFDS skal nå i mål som klimaneutralt rederi i 2050

Plus

DFDS har kunstig intelligens, hydrodynamik og nye brændstoffer i sin klimaplan

DFDS blive CO2-neutrale over de kommende 30 år. Kunstig intelligens, hydrodynamik og nye brændstoffer er midlerne

Plus

EU vil stramme grebet om shippings CO2-udledning

Står det til EU-Parlamentet, skal rederier i EU til at købe CO2-kvoter på lige fod med alle andre brancher. Danske Rederier maner til besindighed

Ny IMO-rapport: Shippings CO2-udledning stiger

E-Fuels og PtX
Norske afskibere sender nulemissions-skib i udbud

Rønne Havn vil plante sig til CO2-neutralitet

DSV kræver stor CO2-reduktion af sine leverandører

Mærsks nye milliard-lån afhænger af CO2-reduktion

Plus

Året 2019
2019 blev året, hvor Det Blå Danmark for alvor satsede grønt

Klima og miljø stod højt på dagsordenen hos den maritime branche i 2019. Men der er stadig lang vej, før skibsfarten kan kalde sig ægte grøn

SØFART TEMA: Røgrensning og alternativ bunker
Staten investerer i brint som bunker

SØFART TEMA: Røgrensning og alternativ bunker
Shipping-organisationer vil have ny afgift på brændstof

En række internationale shippingorganisationer foreslår nu at lægge to dollar oven i prisen på et ton brændstof og bruge pengene på forskning

Næste år vil APM Terminals i Gøteborg være CO2-neutral

Mærsk-konkurrent klar med vindskærm på 20.000 TEU'er

Danske Rederier om klimakrav: Skal selv kunne vælge

1

E-Fuels og PtX
Mærsk: Her er fremtidens tre brændstof-typer

Forbedringer til søs er ingenting i forhold til det potentiale, der er i at innovere på land, lyder det fra Mærsks driftdirektør

Aarhus Havn vil beregne klimaaftryk

Mærsk er med på at begrænse motorkraft

Norden sætter ind mod CO2-udledninger

Plus

Søfartsstyrelsen går ind i klimakampen

Efter flytningen til Korsør bliver den næste store opgave for Søfartsstyrelsens direktør Andreas Nordseth at forhandle en aftale om reduktion af skibsfartens CO2-udledning på plads i IMO. Nye svovlkrav og digitalisering står også højt på direktørens agenda de kommende år

SØFART TEMA: Røgrensning og alternativ bunker
Mærsk: Madolie som brændstof har gjort os grønnere. Men det er langtfra nok

Brugt madolie i skibstanken har reduceret det enorme CO2-udslip fra Mærsks containerskibe. Men biobrændsler kan ikke alene gøre rederiet CO2-neutral i 2050. Der er brug for vedvarende energiformer som sol og vind, lyder det fra Mærsk. Eksperter roser ambitionen

Maritime topchefer vil have grønnere shipping

SØFART TEMA: Røgrensning og alternativ bunker
Stena Line vil nedbringe forbrug med kunstig intelligens

Send til en kollega

0.078