Maersk Tankers: Tilbage i gastank – nu også med ammoniaktankskibe
I 2023 vendte Maersk Tankers tilbage til gassektoren efter ti års pause indgik også en aftale med værftet Hyundai Samho Heavy Industries om optioner på bygningen af 10 meget store ammoniaktankskibe, VLAC'er, til levering i 2026-2028. I april havde Maersk Tankers udnyttet otte a...
Årets nybygninger: Masser af dual-fuel og 52 planlagte nybygninger til ét enkelt rederi
2024 har budt på færdige skibe og flere ordrer på dual-fuel metanolfremdrift, dual-fuel LNG nybygninger og ordrer på flere XL-ammoniaktankere til Maersk Tankers - måske med dual-fuel ammoniakmotorer
Mærsk fik i 2024 leveret fem af sine store dual-fuel metanol containerskibe i Equinox-serien på 12 skibe med 16.592 tyvefods containerkapacitet, TEU. Her ses to af de 350,59 meter lange containerskibe med aptering i front ved en fremvisning i Aarhus Havn i august. Foto: A.P. Møller Mærsk
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement