23948sdkhjf

To på batteri, to på metanol, to på ammoniak - Her er DFDS-direktørens plan for seks nye færger

Mens Mærsk, Scandlines og Stena Line for længst er stået til søs med batteripakker såvel som metanolmaskineri, er den første DFDS-færge med andet end fossilt brændstof i tanken fortsat flere år ude i fremtiden. Ikke desto mindre har færgedirektør Mathieu Giradin en klar plan for næste store skridt i DFDS' grønne omstilling
To på batteri, to på metanol, to på ammoniak. 

Sådan lyder fordelingen af fremdriftspakker i den næste bølge af DFDS-nybygninger, der efter planen skal søsættes mellem 2026 og 2030. 

Det forklarer færgegigantens head of ferry division, Mathieu Girardin, i et interview med Søfart.

- Vi ser på tre typer af fremdrift. Elektricitet til de ...
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125