To på batteri, to på metanol, to på ammoniak.
Sådan lyder fordelingen af fremdriftspakker i den næste bølge af DFDS-nybygninger, der efter planen skal søsættes mellem 2026 og 2030.
Det forklarer færgegigantens head of ferry division, Mathieu Girardin, i et interview med Søfart.
- Vi ser på tre typer af fremdrift. Elektricitet til de ...
To på batteri, to på metanol, to på ammoniak - Her er DFDS-direktørens plan for seks nye færger
Mens Mærsk, Scandlines og Stena Line for længst er stået til søs med batteripakker såvel som metanolmaskineri, er den første DFDS-færge med andet end fossilt brændstof i tanken fortsat flere år ude i fremtiden. Ikke desto mindre har færgedirektør Mathieu Giradin en klar plan for næste store skridt i DFDS' grønne omstilling
Mathieu Girardin tiltådte som chef for DFDS' færgedivision i oktober 2022. Divisionen omsatte i 2023 for 16,5 milliarder kroner. Foto: DFDS
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer