23948sdkhjf

To på batteri, to på metanol, to på ammoniak - Her er DFDS-direktørens plan for seks nye færger

Mens Mærsk, Scandlines og Stena Line for længst er stået til søs med batteripakker såvel som metanolmaskineri, er den første DFDS-færge med andet end fossilt brændstof i tanken fortsat flere år ude i fremtiden. Ikke desto mindre har færgedirektør Mathieu Giradin en klar plan for næste store skridt i DFDS' grønne omstilling
To på batteri, to på metanol, to på ammoniak. 

Sådan lyder fordelingen af fremdriftspakker i den næste bølge af DFDS-nybygninger, der efter planen skal søsættes mellem 2026 og 2030. 

Det forklarer færgegigantens head of ferry division, Mathieu Girardin, i et interview med Søfart.

- Vi ser på tre typer af fremdrift. Elektricitet til de ...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement

  • Ingen kortoplysninger
  • Ingen binding
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.112