To på batteri, to på metanol, to på ammoniak.
Sådan lyder fordelingen af fremdriftspakker i den næste bølge af DFDS-nybygninger, der efter planen skal søsættes mellem 2026 og 2030.
Det forklarer færgegigantens head of ferry division, Mathieu Girardin, i et interview med Søfart.
- Vi ser på tre typer af fremdrift. Elektricitet til de ...
To på batteri, to på metanol, to på ammoniak - Her er DFDS-direktørens plan for seks nye færger
Mens Mærsk, Scandlines og Stena Line for længst er stået til søs med batteripakker såvel som metanolmaskineri, er den første DFDS-færge med andet end fossilt brændstof i tanken fortsat flere år ude i fremtiden. Ikke desto mindre har færgedirektør Mathieu Giradin en klar plan for næste store skridt i DFDS' grønne omstilling
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/104239121.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=1920&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=1396&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=480&accessToken=2bec6b4eaccc79bec3234d08d16b36b64ac22fabc4c1c597d398f39cc9507601)
Mathieu Girardin tiltådte som chef for DFDS' færgedivision i oktober 2022. Divisionen omsatte i 2023 for 16,5 milliarder kroner. Foto: DFDS
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement