Svitzer vil skille sig mere ud fra konkurrenterne, og ét af redskaberne er en ny strategi med tre fokusområder. Pejlemærker, som de kommende år skal lægge et endnu mere grønt skær over den Mærsk-ejede slæbebådsgigant med det marineblå logo.
- Vi vil gerne blive set som markedsledere på det grønne område, siger Knud Winkler til Søfart.
Han&nb...
Tre ben skal skille Svitzer ud fra mængden: Vi vil være grøn markedsleder
Ny strategi skal pudse den grønne profil af hos slæbebådsrederiet Svitzer. Mærsk-datterselskabet skal kunne konkurrere på andet end pris, siger økonomidirektør
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/89000501.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=1055&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=531&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=332&accessToken=4848ddf8ae67e34e580b54b44f9fd708fc7bbdfc9e663a0a089a516e2cf44268)
Der er ikke ét CO2-reducerende brændstof, der har slået de andre af banen. Så fremover vil der blive spillet på flere heste, siger Knud Winkler, økonomidirektør i Svitzer A/S. Foto: Svitzer
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement