Svitzer vil skille sig mere ud fra konkurrenterne, og ét af redskaberne er en ny strategi med tre fokusområder. Pejlemærker, som de kommende år skal lægge et endnu mere grønt skær over den Mærsk-ejede slæbebådsgigant med det marineblå logo.
- Vi vil gerne blive set som markedsledere på det grønne område, siger Knud Winkler til Søfart.
Han&nb...
Tre ben skal skille Svitzer ud fra mængden: Vi vil være grøn markedsleder
Ny strategi skal pudse den grønne profil af hos slæbebådsrederiet Svitzer. Mærsk-datterselskabet skal kunne konkurrere på andet end pris, siger økonomidirektør
Svitzer

Der er ikke ét CO2-reducerende brændstof, der har slået de andre af banen. Så fremover vil der blive spillet på flere heste, siger Knud Winkler, økonomidirektør i Svitzer A/S. Foto: Svitzer
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer