23948sdkhjf

MAN ENERGY SOLUTIONS

MAN i spidsen for udvikling af ammoniak-motor

MAN Energy Solutions reducerer fyringer

270 står til at miste arbejdet hos MAN Energy Solution i Danmark

Nu er der sat tal på, hvad MAN Energy Solutions’ spareplan får af betydning i de danske afdelinger

MAN Energy Solutions vil nedlægge 4.000 stillinger i stor sparerunde

Koncernen vil skære 3950 stillinger globalt for at forberede sig på mindre omsætning på grund af coronakrisen

MAN Energy Solution med på alle 12 Grimaldi-skibe

2

MAN og Novenco vinder kontrakt til britiske fregatter

To danske leverandører udpeget til udvidelse af britisk flåde

Plus

MAN-direktør: "Vi har virkelig behov for hurtigst muligt at komme ud i verden igen"

Medarbejderne i den maritime udstyrsproducent MAN Energy Solutions kan ikke komme ud i verden og servicere motorer på grund af coronakrisen

MAN Energy Solutions styrker finsk tilstedeværelse

Der er dualfuel firetaktere fra MAN Energy Solutions på vej til to store nybygningsprojekter med ro/pax-færger i Finland

West Diesel indgår aftale med MAN

E-Fuels og PtX
Energistyrelsen bakker op om metanol til fremdrift

Plus

MAN: Skibsmotorer er sårbare for skift af brændstof

Lavsvovlsolie kan ødelægge en totaktsmotor, hvis ikke smøreolien også bliver skiftet. Det har MAN Energy Solutions belært redere om. Alligevel meldes der om slidte stempelringe og cylinderforinger

Det thailandske søværn henter flere motorer hos MAN

Plus

Året 2019
Tilbageblik på 2019: Goddag og farvel til de maritime topchefer

Mærsk mistede flere topfolk i årets løb, ligesom der var udskiftning på chefposten hos bl.a. DFDS og MAN Energy Solutions. Her er et overblik over nogle af årets markante ledelsesændringer i Det Blå Danmark

Plus

E-Fuels og PtX
MAN B&W-motor til ammoniak under udvikling i København

MAN Energy Solutions er få år fra at kunne motorisere fremtidens CO2-neutrale skibe, der blandt andet skal sejle på ammoniak, produceret med vindmøllestrøm

SØFART TEMA: Røgrensning og alternativ bunker
Ammoniak-drevet 23.000-teu'er får Lloyds velsignelse

MAN skal levere highspeed-motorer til Svitzer-nybygninger

De to isforstærkede bugserbåde til Svitzers skandinaviske marked får MAN 175D’ere om bord

Plus

E-Fuels og PtX
Overskudsstrøm fra Audi skal producere syntetisk gas til ’Wes Amelie’

LNG-retrofit-projektet fra 2017 fortsættes nu med SNG, produceret med grøn overskudsstrøm fra bilproducenten Audi

Plus

MAN Energy-topchef: Behov for flere maritime ingeniører

Plus

Blue Future
Unge får fingrene i teknikken hos MAN Energy Solutions

En gruppe skoleelever i 9. klasse er kommet på et ganske særligt praktikforløb hos DieselHouse i Københavns Sydhavn

Plus

Mercy Ships får flere hjælpende hænder fra MAN Energy Solutions

Jens-Erik Engelbrecht: ”Væsentlig og forudsætningsskabende for driften af ’Africa Mercy’”

Plus

Gennembrud på dualfuel-firetakt og ny totakter i pipelinen

Plus

Værftet lukkede, men teknologien lever

En del af den teknologi, der blev udviklet på Helsingør Værft, blev videreført i nye firmaer efter lukningen i 1983. Det mest navnkundige er HV-Turbo, der fortsatte med produktionen af kompressorer. Efter at have skiftet ejere en række gange, er brandet nu blevet relanceret af den verdensomspændende Howden-koncern

Plus

Nyudviklet gasrampe giver Eltronic et forspring

Blue INNOship-projektet har været værdifuldt for Hedensted-firma

Plus

MAN ombygger stort containerskib til LNG-drift

Efter Wes Amelie-projektet for to år siden, er LNG-retrofit af et stort totakts-maskineri nu på programmet i 2020

Send til en kollega

0.094