23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

For Mærsk er corona-krisen både stor og usædvanlig

Selvom Mærsk er hårdt ramt på økonomien, er rederiet ikke ramt operationelt. Det gør ifølge chefjurist Kaare Christoffersen krisen usædvanlig

Den krise, som er opstået i kølvandet fra udbruddet af coronavirus i Kina, er ikke som kriser plejer at være, når de rammer Danmarks – målt på omsætningen – største virksomhed.

https://www.soefart.dk/article/view/706774/nu_skal_samso_rederis_passagerer_blive_i_bilerne

Det fortæller Kaare Christoffersen, der har titel af Chief Legal Counsel, Head of Maritime Law and Claim i Mærsk. Han lægger ikke skjul på, at der for Mærsk er tale om en stor økonomisk krise, hvor de indtil videre 250.000 aflyste teu kommer til at efterlade tydelige spor i regnskaberne for både første og andet kvartal i år. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079