23948sdkhjf

HAFNIA

Hafnia vil kontrahere metanol-drevne skibe til nyt joint venture

Nye skibe bygget til formålet skal sejle på 19-årige kontrakter efter opførelse af metanolfabrik i USA, som Hafnia har investeret i

Plus

Hafnia vil fokusere på grønne løsninger

Hafnia i bedste kvartalresultat nogensinde

De første seks måneder af 2020 har været en af de mest ekstreme perioder i produkttank, siger CEO Mikael Skov

Plus

E-Fuels og PtX
Grønt ammoniak som skibsbunker er en realistisk mulighed

Skibsfarten kan begynde at sejle på ammoniak allerede i dette årti. Dermed kan rederier og ammoniakindustrien støtte hinanden frem mod en CO2-neutral produktion af det nye e-fual

Plus

E-Fuels og PtX
Ammoniak-rapporten er en nødvendig afklaring

Hafnias tekniske direktør ser ikke de store skibstekniske barrierer for ammoniakdrift i produkttank, når først motorteknologien er på plads

Plus

Rederne har masser af rentable grønne muligheder

Nyt stort projekt fra Green Ship of the Future viser, at der er mange muligheder for energioptimerende retrofits, som kan tjene sig selv hjem på under tre år

Torm oplever spot-rater på 100.000 dollar

Hafnia spejder efter opsving i tankrater

Imens råolietankskibe har kronede dage, betyder den lave oliepris først og fremmest lavere bunkeromkostninger i Hafnia

Hafnia hev en halv milliard hjem sidste år

Særligt fjerde kvartal bidrog til, at Hafnias første efter sammenlægning med BW Tankers gav gode resultater

Plus

Skov: Nye brændstoffer giver nye muligheder

Distributionen af nye brændstoffer vil skabe logistiske udfordringer, men giver også muligheder, forudser Mikael Skov

Plus

Nu tager Hafnia beskidte laster for at få del i ratefest

De tårnhøje rater for store tankskibe smitter også af på Hafnia og Norient Product Pool, der forventer opsving lige straks

Hafnia vil på børsen i Oslo

Plus

Hafnia sælger 15 år gammelt tankskib

Tidligere Lauritzen-panamax’er afhændet til Hong Kong-interesser

Plus

IMO 2020-svovlregler
2020-krav giver Hafnia en mavepuster

Verden over er raffinaderierne ved at gøre klar til at imødekomme efterspørgslen efter brændstof med lavt svovlindhold. Det kan mærkes hos Hafnia, men forude venter gevinsten

Plus

Skov efter fusion: Adgang til finansiering bliver afgørende

Det nye rederi Hafnia er i dag verdens største inden for produkttank målt på antal opererede skibe. CEO Mikael Skov fortæller her om udfordringer og fordele ved fusionen med BW Tankers

Hafnia lykkeligt ude af første kvartal efter fusion

Hafnia Tankers og BW Tankers er kommet ud af første kvartal som sammenbragt rederi med overskud

Plus

Torm-CEO: Vi er store nok

Efter Hafnia fusionerede med BW Tankers flyder rygterne om nye fusioner i produkttank. Men Torms topchef afviser trods stort underskud, at man har behov for at blive større

Send til en kollega

0.062