Når Hafnia om kort tid tager levering af nybygningen ’Hafnia Languedoc’ på Guangzhou Shipyard International i Kina, er der tale om en begivenhed ud over det sædvanlige.
Godt nok er det altid en særlig begivenhed for et rederi at overtage en nybygning, men for Hafnia, der er et af verdens største produkttankrederier, repræsenterer ’Hafnia Languedoc...
Hafnias nye skibe er klar til kommende årtiers brændstoftransition
Lange kontrakter understøtter Hafnias ekstrainvestering i dualfuel-LNG-drevne LR2’ere. Højtryksmaskineri og boil-off-kompressorer mindsker klimaskadelige emissioner yderligere
Foto: Hafnia

’Hafnia Languedoc’ på prøvetur fra Guangzhou Shipyard International. LNG-tankene er placeret foran dækshuset. Modsat f.eks. container- og bulkskibe er der på tankskibe god plads til at placere den form for tanke uden det går nævneværdigt ud over lastekapaciteten, og ikke mindst lastehåndteringen. Foto: Hafnia
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer