23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Comeback til gammelt design hos nye Mærsk-feedere

Med lodret stævn og indbygget bulb på syv nye Østersø-feedere vender Maersk Line tilbage til et klassisk designprincip, som blev skrottet for mere end 50 år siden

Det mest opsigtsvækkende ved ’Vistula Mærsk’ er den lodrette stævn.

Maersk Line’s head of fleet technology, Ole Graa Jakobsen, peger på modellen af skibet ’Gudrun Maersk’ på kontoret på Esplanaden.

’Skibet blev bygget i 1936 på Odense Stålskibsværft og udmærker sig netop ved den næsten lodrette stævn.

- Det jo et gammelkendt designprincip, som gik fløjten, da man begyndte at designe skibene efter en topfart, som var langt højere, men som skibene i virkeligheden kun gjorde brug af meget sjældent, forklarer Ole Graa Jakobsen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125