23948sdkhjf

E-Fuels og PtX

Wärtsilä laver forsøg med ammoniak

Første række af ammoniakforsøg på testbænk skal danne grundlaget for ammoniakdrift på firetaktsområdet

Plus

Indirekte elektrificering skal gøre deepsea-skibsfarten CO2-neutral

Mens nærskibsfarten i fremtiden skal lade strøm eller tanke brint i havnen, så skal de store skibe på oceanerne bunkre E-fuels, produceret af vedvarende energi

Plus

Ballard udvikler maritim brændselscelle i Hobro

Projektet LH2 Vessel skal bane en af vejene for udbredelse af brint som et flydende CO2-neutralt brændstof til skibsfarten

Plus

Danske Hydrogen Valley er videncenter for Power-to-X

Overskydende grøn elektricitet fra vindmøller skal omdannes til brint, der skal være en kernekomponent i CO2-neutral transport

Plus

Endnu et stykke vej til en ammoniakmotor

Ammoniak er ud fra et motorteknisk synspunkt langt fra et optimalt brændstof, vurderer DTU-professor

Ørsteds Hornsea 2 skal producere brint

Finansiering på plads til Gigastack-projektets anden fase, der skal demonstrere billig, CO2-neutral brint i industriel skala. Projektkonsortiet omfatter bl.a. danske Ørsted og deres Hornsea 2 havmøllepark

Energistyrelsen bakker op om metanol til fremdrift

Plus

Verdens første hydrogenfærge klar næste år

Norge søsætter i 2021 verdens første færge, der kan sejle på flydende brint. Der er massiv statsstøtte bag flere projekter om at bruge hydrogen som brændstof og til en hel forsyningskæde for brint

Norge tester ammoniak som bunker

Eidesvik Offhore er tilbage i nyt udviklingsprojekt sammen med Equinor om anvendelse af ammoniak som brændstof

Plus

MAN B&W-motor til ammoniak under udvikling i København

MAN Energy Solutions er få år fra at kunne motorisere fremtidens CO2-neutrale skibe, der blandt andet skal sejle på ammoniak, produceret med vindmøllestrøm

Plus

Overskudsstrøm fra Audi skal producere syntetisk gas til ’Wes Amelie’

1

Mærsk: Her er fremtidens tre brændstof-typer

Plus

Første streger sat til brint-bunkertankskib

Send til en kollega

0.109