Der har fra årsskiftet været travlhed hos DNV. Klasseselskabets kunder skal her i det nye år være compliant i forhold til to nye CO2-regulerende regimer fra IMO; Dels EEXI (Energy Efficiency Index for Existing ships) og dels CII, (Carbon Intensity Indicator).
IMO har indset, at det vil være vanskeligt at nå klimamålene alene gennem designkrav. Ma...
Travlhed hos klasseselskab efter EEXI og CII lagde fra land ved årsskiftet
IMO introducerer i år to nye værktøjer til at bringe skibsfartens CO2-udledning ned. Det har skabt travlhed hos DNV, der som klasseselskab skal verificere de mange indsamlede data, samtidigt med, at rederikunderne skal vejledes
Alle handelsskibe med en bruttotonnage på 400 eller mere er indbefattet af de to nye CO2-reducerende regimer fra IMO. Foto: Søren Lund Hviid
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer