23948sdkhjf

Maersk laver første block train fra Japan til Storbritannien via den transsibiriske jernbane

A.P.Møller-Mærsk laver det første block-tog fra Japan til Storbritannien via den transsibiriske jernbane, skriver selskabet i en pressemeddelelse

A.P.Møller-Mærsk laver det første såkaldte "block train" fra Japan til Storbritannien via den transsibiriske jernbane, skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Som en del af sin intermodale løsning og med baggrund i Maersks erfaring med interkontinentale jernbaneleverancer mellem Asien og Europa, arrangerer Maersk et "block train" fra Japan til Storbritannien med sportsbeklædning og tilbehør.

Maersks fyrre 40'-containersending ankom til Felixstowe i Storbrittannien den 2. marts efter afgang fra Yokohama i Japan i januar og efter at have krydset Rusland både til lands og til vands.

Toget drives sammen med jernbaneleverandøren Modul, som er en del af Maersks AE19-tjeneste, der har forbundet Asien og Europa via den transsibiriske jernbane og havnene i Vostochniy og Skt. Petersborg siden 2019.

- Siden begyndelsen for mange år siden er det første gang, at vores AE19-tjenester får containertog i fuld størrelse afsendt med varer udelukkende fra Japan. Transit fra Asien til Europa via Rusland bliver et mere og mere attraktivt alternativ til forsendelse af varer via Suez-kanalen, selv for sådanne havbårne ruter som Japan til Storbritannien. Vi er overbeviste om, at de fremskridt, vi har gjort sammen med AE19-udvidelsen sidste år sammen med Russian Railways og vores partnere Modul, vil fortsætte vækstbanen for transsibirisk transit i 2021, forklarer Zsolt Katona, chef for Maersk Østeuropa, i pressemeddelelse.

- Denne Maersk-togtjeneste til transport af varer fra Japan er et klart eksempel på synergier mellem hav- og jernbanetransport. Russian Railways er fuldt ud forpligtet til at fortsætte med at levere vores internationale kunder de højeste standarder for service, hastighed og sikkerhed på denne transkontinentale rute, udtaler Alexey Shilo, vicedirektør for Russian Railways, i meddelelsen.

Transitforsendelser fra Japan til Europa var en af ​​de største containerstrømme via den transsibiriske jernbane for 30 år siden. I dag hjælper Maersks AE19-tjeneste med at genåbne denne vigtige transitrute for afskibere i Asien og Europa.

- At imødekomme vores kunders forventninger er altid en prioritet for Maersk. At kunne tilbyde løsninger som AE19 til vores kundebase i Japan repræsenterer de muligheder, Maersk kan bringe på tværs af mange transportformer. Jeg er meget glad for at se vores kunders support og ser frem til at gøre dette til et valg for flere og flere kunder, siger Toru Nishiyama, Area Managing Director i Nordøstasien, Maersk, i meddelelsen.

Selskabet oplyser, at AE19-produktet tilbyder nu tre ugentlige afgange og transporterer hovedsageligt varer mellem Nordøstasien og Nordeuropa.

På grund af det nuværende pres på de asien-europæiske havnetværk forventer Maersk, at forsendelser mellem Japan og Europa gennem den meget pålidelige transsibiriske operation på AE19 vil fortsætte med at ekspandere i 2021, skriver de i pressemeddelelsen.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.094