23948sdkhjf

Unik digital dansk SMM-satsning gav pote

Den store og unikke danske satsning på verdens største marinemesse SMM i sidste uge gav 1.200 besøgende.

Klik på billedet herover og se kort video af den danske pavillon!

Danmark var det eneste land med egen stand på SMM Digital, der blev afholdt i sidste uge.

Ingen andre lande havde som Danmark investeret i at bygge et digitalt messeunivers. 40 danske marinevirksomheder stod klar som avatarer på standene klar til at gå i dialog med onlinegæster, ligesom der var et konferencespor med leverandører fra Danmark.

Ifølge Danish Export Association, der havde stablet det ambitiøse danske digitale event på benene, gav investeringen pote. Den danske pavillon på SMM Digital fik flere besøgende, end arrangørerne havde turde drømme om, lyder det.

Flere end 1.500 personer havde registreret sig, og lige knap 1.200 personer besøgte Virtual Pavilion of Denmark i løbet af de fire dage den 2.-5. februar.

- Selv om vi har været klar over, at et digitalt event ikke kan og skal sammenlignes med en stor fysisk messe, så tror jeg, at det har været uundgåeligt for mange ikke at gøre netop det, siger Mie Jakobsen, Head of Marine hos Danish Export Association.

Fra 50.000 gæster til 7.000 online

Så lad os da sammenligne: Hvor SMM normalt tiltrækker 50.000 gæster fra op mod 400 lande, så var besøgstallet 7.000 fra omkring 80 lande i år, hvor SMM som hele kun bestod af nogle få online-konferencespor - foruden altså den danske digitale storsatsning.

Søfart har ikke de sædvanlige besøgstal for Danmark, men i år fik den danske pavillon 1.300 besøg, og virksomhedernes egne stande fik op til lige knap 300 unikke besøg i løbet af de tre dage.

I alt fik Virtual Pavilion of Denmark 3.542 logins. Over halvdelen af de besøgende kom fra Danmark, men den internationale interesse var også tilfredsstillende, lyder det.

På top-5 over internationale besøgende lå Tyskland nummer 1 med 283 unikke besøg, efterfulgt af USA med 131 unikke besøgende. Herefter kom Kina, Holland Japan, UK og Norge ind med mellem 98 og 125 besøgende, mens Sverige og Grækenland var repræsenteret med 75 og 50 besøgende.  

- Der har været en lyst til og forventning til at opleve en messestemning. Vi har oplevet, at besøgende af gode grunde agerer anderledes på en digital platform end på en fysisk. Besøgende er mere anonyme og kan hurtigt være videre til næste stand. Det kræver derfor, at man virkelig sidder klar ved skærmen, udtænker interaktionsmuligheder og hvordan man ’møder’ kontakter, siger Mie Jacobsen.

Du kan stadig besøge den danske pavillon på SMM

Fik du ikke besøgt Virtual Pavilion of Denmark, kan du stadig nå det, og se de 40 danske virksomheders stande på pavillonen. Den er tilgængelig on demand indtil starten af marts 2021.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.093