23948sdkhjf

Corona-krise kan ændre forsyningskæder

Dele af detailsektoren vil helst vente med at få sine varer leveret, imens andre afskibere har sjældent travlt med at få varerne frem. Sådan er virkeligheden for tiden i virksomheder som DSV Panalpina og Mærsk, hvor kundechef Shereen Zarkani forventer, at virkeligheden ikke bliver den samme på den anden side af corona-krisen. 

Det skriver Børsen

- Jeg forventer, at håndteringen af supply chains ændrer sig, og at der opstår nye megatrends efter krisen. Det bliver mere og mere vigtigt at have en elastisk supply chain med øget integration af data, så man får et bedre overblik over, hvordan den fungerer, og hvor omkostningerne er, siger hun til Børsen og tilføjer, at ingen forsyningskæde i dag er designet til, at vareflowet pludselig stopper. 

Både i DSV og det tyske containerrederi Hapag-Lloyd forudser topcheferne over for Børsen, at tendensen til at vestlige virksomheder flytter hele sin produktion til Fjernøsten kommer til at ændre sig for at opnå større forsyningssikkerhed. 

Som Søfart tidligere beskrevet, kan tendensen komme til at betyde mindre containerskibe på længere sigt. 

Læs mere: Redere kan vende ryggen til ULCV'ere efter corona-krise

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.14