23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Erria tegner to-årig kontrakt med Mærsk-konkurrent

Efter at Erria igennem 2019 har repareret containere for Hapag-Lloyd i Afrika, har det tyske containerrederi nu indgået en fast aftale med den det revitaliserede danske shipping-selskab.

Erria oplyser i en pressemeddelelse, at kontrakten løber over to år. Udgangspunktet vil være Errias faciliteter til reparation af containere i Tema-havnen i Ghana. Her bliver beskadigede containere sat i stand, så de atter lever op til IICL-standarden, og Hapag-Lloyd slipper for at sejle tomme, beskadigede containere til reparation i Asien. 

Som Søfart tidligere har beskrevet, har Erria som virksomhed været igennem en større forvandling. Nu bliver der ikke længere opereret skibe i det, der engang var et rederi, både medarbejderstab og bestyrelse er beskåret, og i stedet er fokus nu på håndtering af containere. 

Senest blev der i november taget afsked med Flemming Ipsen, der sad som bestyrelsesformand, og bestyrelsesmedlem Lotte G. Lundberg. Der ligger dog ingen dramatik bag deres afgang, oplyste Errias CEO Henrik N. Andersen. 

- Flemming & Lotte går ned ad gangvejen efter en god indsats i Erria. Vi har været igennem en turbulent periode, og er i dag en meget mindre selskab, med primært fokus på Asien, hvilket ikke retfærdiggør så tung en bestyrelse, skrev han i en mail til Søfart. 

Læs mere: Flemming Ipsen og Lotte G. Lundberg ude af Errias bestyrelse

BREAKING
{{ article.headline }}
0.158|