23948sdkhjf

Tuco vil sælge både til forsvars-industrien

| Af Johannes Hartkopf-Mikkelsen | Tip redaktionen om en historie

OPDATERET. Canadiske Defence Unlimited International skal som ny repræsentant for Tuco Marine markedsføre Pro Zero-bådene til forsvars- og sikkerhedsopgaver.

Opdateret kl  08.58 med kommentarer fra Tuco's adm. direktør Jonas Pedersen.

Tuco Marine har for nylig udpeget det canadiske firma Defense Unlimited International (DUI) til eksklusiv repræsentant for Pro Zero-fartøjer til forsvars- og sikkerhedsopgaver i en række lande.

- Vi er yderst tilfredse med det nye samarbejde med DUI, og vi håber, at samarbejdet kan udvikle sig i de kommende år, siger Jonas Pedersen, adm. direktør for Tuco Marine Group ApS.

Han forklarer over for Søfart, at DUI skal være ansvarlig for regionalt salg af Pro Zero-bådene til klienter i specifikke lande i Nordamerika og Mellemøsten. Han vil dog ikke sætte tal på hvor mange både, Tuco forventer at sælge igennem den nye repræsentant. 

- Men det er et stort selskab med en betydelig omsætning, så jeg forventer da, at det kan flytte noget for os, siger Jonas Pedersen.

Han henviser til, at DUI har en årlig omsætning i USA på 400 mio. dollar, imens der på verdensplan bliver omsat for over en mia. dollar årligt.

Defence tager tid

Jonas Pedersen forventer ikke, at ordrene begynder at vælte ind med det samme. Han beskriver defence-industrien som et "langtrukkent" marked, hvor man i Nordamerika og Europa kan være heldig at vinde et offentligt udbud med hurtig levering, men hvor det forholder sig anderledes i en region som Mellemøsten. 

- I Mellemøsten skal en tender virkelig tilrettelægges. Der skal arbejdes meget med produktet, og det kræver en stor lobbyindsats, før ordren kommer, siger han. 

Teamet bag Defence Unlimited International omfatter tidligere højtstående medlemmer af det amerikanske militær, National Security Agency, U.S. Cyber Command, Military Intelligence. Dertil kommer ledere fra den private sektor, der har ledet sikkerheds- og efterretningsvirksomheder med milliardomsætning for den amerikanske regering og dens allierede.

Tuco begrunder desuden valget af Defence Unlimited International som repræsentant med, at den canadiske virksomhed og dens strategiske partnere har en lang historie med operationer verden over. Og så har ledelsen en lang historie med at udvælge og samle kvalificerede fagfolk til at planlægge og levere missionsstøtte og praktisk uddannelse.

Samme båd til flere segmenter

Pro Zero-serien omfatter Fast Rescue Boats, arbejdsbåde og Daughter Crafts. Bådene til forsvarsindustrien er specialdesignede og omfatter hurtige og lette, patruljebåde, indsatsfartøjer og både til flodpatruljering og andre maritime sikkerhedsopgaver.

Jonas Pedersen fortæller, at bådene til forsvarsindustrien ikke adskiller sig nævneværdig fra dem, der bliver solgt som redningsbåde i offshoreindustrien eller som arbejdsbåde i fx. norsk fiskeopræt, der pt. er den største aftager af Pro Zero-seriens arbejdsbåde. 

- Nogle af bådene er helt de samme på nær farven. For det er klart, at orange ikke går til defence, der også skal markedsføres helt anderledes, siger han og understreger desuden, at defence ikke nødvendigvis betyder, at bådene skal bruges til angreb og militær. 

- Det kan fx. også være af politiet, men det kan også være til søopmåling, siger han og henviser til en båd bestilt af det danske forsvar, som blev søsat i sidste uge. 

Forskellige operationer

Der er nu mere end 170 forskellige Pro Zero-modeller, som alle er baseret på en modulær platform få, gennemprøvede skrogtyper. Det gør det muligt at producere skræddersyede både, der er tiltænkt meget forskelligartede operationelle roller som fx indsættelse af specialenheder, patruljering og kommandooperationer, uden at kompromittere leveringstiden.

Styrehusets indretning er organiseret med henblik på at maksimere brugen af moderne mission management og elektronisk understøttelse af operationer i mørke. 

Skrogdesignet er baseret på det velprøvede skrog fra Tucos Guard-serie, som Tuco har produceret og udviklet løbende siden 2002.

Mere om: Tuco


Hold dig opdateret med Søfart
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Kommentarer

John Christensen
Tror han hedder Jonas Pedersen??!

Skriv kommentar
Forsiden lige nu
Plus

Dansk nybygningsværft: De næste to-tre år bliver vi tre gange større

Derfor kæntrede flydedok i Hirtshals

Årsagen til kæntringen er fundet, og medarbejdere arbejder på højtryk for at få flydedokken klar til drift igen

Kaptajn blæser til opgør med ventetid i havn

Her er Danmarks nyeste - og mindste - færgeoverfart...

Plus

Fjerde Kosan-skib under Dannebrog

Nyhedsbrev

Bornholmsk kontaktråd vil følge op på Molslinjen

Online Avis Arkiv

Ugens skib

Grøn skibsfart og altomfavnende AMS

Stabile rater efter kinesisk ferieuge

Norsk knowhow til amerikansk offshore vind

Ulstein skal levere design til USA’s første nybyggede offshore vind-skibe. Grundet Jones Act skal de bygges på et amerikansk værft

Søfolk sejler 1.800 km for at fragte Thy-malt til Rusland

Plus

Danske Rederier: Vi forstår bekymringen

Nye opgaver til ’Hammershus’s byggeværft

Godt to måneder efter levering af bornholmerfærge er der nu nye opgaver i pipelinen til finsk værft

Plus

Tragisk dødsulykke under ophugning af forhenværende DFDS-færge

To værftsarbejdere blev dræbt under ophugningen af den forhenværende DFDS-færge ’Scandinavia'. Det rapporterer Shipbreaking Platform

Semco Maritime satser

Plus

Weco Bulk åbner i Asien

Tørlastrederiet Weco Bulk vil supplere kontorerne i Houston og Sao Paulo med et kontor i enten Hong Kong, Singapore eller Bangkok - rederiet mærker dog konsekvenserne af USA’s nye handelsbarrierer

Plus

Weco Bulk åbner i Asien

Tørlastrederiet Weco Bulk vil supplere kontorerne i Houston og Sao Paulo med et kontor i enten Hong Kong, Singapore eller Bangkok - rederiet mærker dog konsekvenserne af USA’s nye handelsbarrierer

Plus

Wedellsborg efter to år med røde tal: "Vi har taget nogle tæsk"

Efter en større transformation af Weco Shipping, er rederiejer Johan Wedell-Wedellsborg i fuld gang med at manifestere den traditionsrige rederigruppe i sin nye form - ambitionerne er tårnhøje

Plus

Jarlov går ind i Color Line-sag

Erhvervsministeren advarer mod løndumping for søfarende i Skandinavien i kølvandet på kontroversielt norsk forslag

Polen vil grave sig fri af Kaliningrad

HH Ferries er klar til batteridrift

Søvnmangel, dårlige forhold og alkohol bag 'Atlantic's grundstødning

Svensk havarirapport vidner om dårlige forhold og underbemanding på dengang danske 'Atlantic'

Semco Maritime satser

Nu er 600 meter flydebom klar til at samle plastik

Olie fra Middelhavs-kollission lukker franske strande

Plus 1

Da Lenin og Trotskij tog Danmarks baconbåde til England

Plus

Dansk suverænitet afhænger af dyr isteknologi

De nye sejlruter skal også sikres militært. Og det kræver dyrt isenkram, som danske virksomheder leverer

Plus

Danske selskaber spinder guld på global opvarmning

Når sejlruterne åbner sig, opstår et behov for arktisk info og analyse. Danske virksomheder er eksperter på området

Royal Arctic Line udskifter bestyrelsesformand

Fritz Ganzhorn fratræder

Maersk Tankers får nyt medlem i bestyrelsen

Semco fordobler bemanding i offshore-center

Plus

Nyt salgssamarbejde på Esbjerg Havn

Nyt bestyrelsesmedlem hos Mercy Ships Danmark

Jesper Lok forlader J. Lauritzen

Ørsted køber havmølleselskab i USA til 3,3 mia kroner

Plus

Rederier: Sæt ind mod pirateri i Vestafrika

Maersk Decom udnævner finansdirektør

Express 1 ramte rampen i Rønne

Lille virksomhed hædres for store energibesparelser

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Energiledelse i nye klæder.

Logistikprogram går som varmt brød

Nyt ansigt ved Process Engineering A/S

Farvede solceller i facaden - også i hvide?

Få styr på varmeregnskabet og på varmemålingen

Hold buffeen varm med VPD's varmebriks i rustfrit stål

Vi leverer hver uge nye svingkraner til alle typer virksomheder i hele Danmark

Nyt ansigt ved Process Engineering A/S

Nyt ansigt ved Process Engineering A/S

Integrede solceller i tag, facade og glaspartier - på Building Green I Forum

Siemens hjælper med reducering af tidsforbruget med Virtuel Commissionering

1,5 Ton vs. 125 Ton

Sejlersæsonen er slut for de fleste og det er tid til at få bådene op af vandet

Hør om virksomheders erfaringer med at håndtere udfordringer for materialer i barske miljøer

Få styr på varmeregnskabet og på varmemålingen

Let me introduce you to our oldest employee - Our engineer Hans Ove Konnerup who just turned 85!

Ny temperatur kalibrator tilbyder hurtigere arbejdsgange

Teleskopkran er digitaliseret

NOS A/S leverer 125 ton nye ankerkæder

Nyt fartøj til Esbjerg: Esvagt Innovator

Garnet er det engelske ord for Granat

Vi synes altid det er fedt at se det løftegrej vi har solgt i brug hos vore...

Ny ansættelse i HF

Hent jeres CNC fræsede emner hos VPD bearbejdning

Solceller i glas - facader og glaspartier

Send til en kollega

0.251