23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

4 spørgsmål til skibsdesigneren

Salgsdirektør Thomas Eefsen fra Odense Maritime Technology svarer på spørgsmål om Maersk Lines syv nye Østersø-feedere
Læs også:Comeback til gammelt design hos nye Mærsk-feedere

Hvad er den mest nyskabende feature ved designet?

- Skroglinierne er optimeret i forhold til skibets forventede operationsprofil. Specielt den lodrette stævn med indbygget bulb, som er udviklet i samarbejde med vores partner Mitsubishi er optimal for containerfeedere med varierende fart og dybgang, og har et lavere effektforbrug end traditionelle skrogformer. Derudover er skibet et wide-beam design, med væsentligt større containerindtag og mindre behov for ballast end skibe med ’normal’ bredde. Skibet er meget kompakt i længden, hvilket er opnået med kompakte lashing-broer og luger, som tidligere har været anvendt på Lindø.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.104