Det mest opsigtsvækkende ved ’Vistula Mærsk’ er den lodrette stævn.
Maersk Line’s head of fleet technology, Ole Graa Jakobsen, peger på modellen af skibet ’Gudrun Maersk’ på kontoret på Esplanaden.
’Skibet blev bygget i 1936 på Odense Stålskibsværft og udmærker sig netop ved den næsten lodrette stævn.
- Det jo et gammelkendt designprincip,...
Comeback til gammelt design hos nye Mærsk-feedere
Med lodret stævn og indbygget bulb på syv nye Østersø-feedere vender Maersk Line tilbage til et klassisk designprincip, som blev skrottet for mere end 50 år siden
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer