23948sdkhjf

SH Group får eget domicil på Esbjerg Havn

| Af Jesper B. Nielsen | Tip redaktionen om en historie

SH Group fra Svendborg har på rekordtid etableret en ny servicevirksomhed i Esbjerg Havn med speciale i offshore og marine

Mens nogle virksomheder overvejer at flytte fra Esbjerg, går SH Group fra Svendborg den modsatte vej og etablerer sig i Esbjerg.

Torsdag den 26. april indvier de officielt deres nye domicil på havnen som nabo til transportgiganten Blue Water Shipping.

SH Group er en af Danmarks største leverandører af hydrauliske, mekaniske og elektriske løsninger til offshore- og marineindustrien. Derfor har de i tidens løb serviceret mange kunder i Esbjerg. For et år siden åbnede SH et salgskontor i Esbjerg Havn og ansatte to erfarne folk fra branchen til at stå for aktiviteterne her. Det er gået så godt, at der nu er 10 ansatte, og man er flyttet ind i en totalrenoveret bygning med eget værksted på 1.000 kvadratmeter og moderne kontorfaciliteter.

- Det er gået rigtig stærkt, fortæller Bjørn Joensen, der blev ansat sidste år som General Manager for aktiviteterne i Esbjerg.

Det er ingen hemmelighed, at de senere år med svigtende oliepriser og nedgang i vindmølleaktiviteterne har ændret Esbjerg, siger Bjørn Joensen,

Læs også: SH Group åbner afdeling i Esbjerg

- Ingenting kommer lige så let som tidligere. Man skal arbejde hårdt og konstant have en finger på pulsen. Man må hele tiden tilpasse sine ydelser til kundernes behov. Det har vi været gode til. Det har givet os succes, siger Bjørn Joensen, som sammen med Hardy Jeremiassen og deres kolleger kan være stolte over, at de på rekordtid har fået etableret en servicevirksomhed, der er til gavn for det lokale erhvervsliv og skaber arbejdspladser for byen.

Snart dobbelt så store
Og hvad er målet for fremtiden mon?

- Vi prøver hele tiden at se på udviklingen i markedet, siger Bjørn Joensen. En af vores forcer er, at vi er dynamiske; men vi har da også en vision. Det er ikke urealistisk, at vi beskæftiger 20 mand om et års tid; men det er svært at sige. Pludselig kan man vinde en stor kontrakt, som kræver at man skal have nogle nye folk hurtigt.

- Vi er i hvert fald meget positive omkring fremtiden. Vi kigger stadig efter flere ansatte. Det er typisk specialister til de områder, som vi beskæftiger os med som for eksempel kraner, hydraulik og mekanik.

- Vores kunder er vindmølleproducenterne og rederierne. Det er virksomheder med udstyr og skibe, som vi kan servicere. Og her ligger vi rigtig godt på kajen lige ned til vandet. Skibene ligger lige uden for vores værkstedsport.

Fordeling af opgaverne
Hos SH Group i Esbjerg er det Bjørn Joensen, der står for opbygning af organisationen, driften og salget til de lokale kunder, mens Hardy Jeremiassen koncentrerer sig om salget til de større kunder og projekter, både indlands og udenlands.

Læs også: SH får gennembrud på nyt rescue-marked

De to kender hinanden fra tidligere, hvor de arbejde sammen, siden skiltes deres veje, men de blev begge ansat i SH Group sidste år.

Jesper Kielstrup Hauge er ansat som Service Project Manager og sammen med projektlederkollegaerne i Svendborg, er det ham som styrer projektplanlægning og udførsel.

Ydermere i deres team har de Michael Gudmand Madsen som værkfører, samt en håndfuld ekstrem dygtige serviceteknikkere.

Fra værksted til industri
Oprindelig blev SH Group startet i 1974 i Svendborg som et mindre værksted under havnet Svendborg Hydraulik; men det har siden udviklet og specialiseret sig, så det i dag er en topmoderne offshore- og teknologivirksomhed med 250 ansatte og egen stålproduktion.

Hovedafdelingen ligger i Svendborg. Der er en afdeling i Lindø, der beskæftiger 50-60 mand. Udover afdelingen i Esbjerg er der også en lille afdeling i København, der fokuserer på brobyggeri.

SH Group har blandt andet været underleverandør til mange af de nye gang- og cykelbroer i Københavns Havn. Virksomheden har blandt designet hydrauliske systemer og komponenter, der gør, at broerne kan åbne, lukke og dreje.

Brede kompetencer
- Som virksomhed er det selvfølgelig interessant at have forskellige ben at stå på, siger Bjørn Joensen. Når der er nedgang i offshore, går det måske godt i en anden branche. Derfor sætter vi pris på, at vi har meget brede kompetencer og 250 mand i vores bagland, som vi kan trække på.

FAKTA OM ESVAGT
• SH Group er en af Danmarks største leverandører af hydrauliske, mekaniske og elektriske løsninger til offshore- og marineindustrien.

• Virksomheden blev startet i Svendborg i 1974.

• Der er 250 ansatte fordelt på fire danske afdelinger, hhv. ligger afdelingerne ligger i Svendborg, Lindø, Esbjerg og København. Ydermere har de afdelinger i USA, Kina & Singapore.

• Housewarming på torsdag den 26. april kl. 11:30-16:00 på Trafikhavnskaj 7, 6700 Esbjerg.
Mere om: SH Group


Hold dig opdateret med Søfart
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Fartøjer til løft af norsk fregat er ankommet

Color Line får ikke lov til at udflage Kiel-færger

Stortinget sætter punktum i sagen om Color Lines overvejelser om at udflage sine to Kiel-færger.

Rivaler haler ind på Maersk Line

Nordic Shipholding indgår aftale med banker

Det gældsplagede rederi har nu indtil september 2020 til at implementere nye strategier

Hurtigruten vil bruge biobrændsel på krydstogtskibe

Nyhedsbrev

Michael Krabbe ny CFO i Bunker Holding

Online Avis Arkiv
Plus

Chefkaptajn i rutefart med 57 tons batterier på taget

På en enkelt tur mellem Helsingør og Helsingborg bruger ’Tycho Brahe’ den samme mængde el som et parcelhus bruger på en måned - chefkaptajn Jørgen Damgaard Hansen er manden, der har fået verdens største batteridrevne færger ud at sejle

Partnerskab vil CO2-udledningen til livs

Nyt studie skal undersøge muligheden for at reducere CO2-udledningen ved hjælp af en innovativ sejlteknologi, kaldet 'Fastrig'.

Plus

Sømand på jagt efter maritime håndværkere

Per Gammeltoft Jepsen er gået i land efter en lang karriere på søen, senest hos Esvagt. Nu skal han som projektleder hos MDC arbejde med at tiltrække unge til de tekniske erhvervsuddannelser, som den maritime industri gør brug af

Plus

Regeringen klar med Brexit-hjælp til erhvervslivet

Hvis briterne forlader EU uden en udtrædelsesaftale, kan det få store konsekvenser for erhvervslivet. Regeringen lancerer derfor et nyt site med information til virksomhederne

Plus

Større skibe giver større brande

Containerskibe er vokset i størrelse, og det har gjort brande sværere at håndtere. Løsningen ligger desværre ikke lige til højrebenet

Frygt for sammenstyrtning stopper anløb i Vordingborg Sydhavn

Plus

Evergas’ nye skibe revolutionerer ethan-transporten

Specielle tanke med et tryk på 4,5 bar gør det muligt at have langt større ethan-laster om bord. Evergas’ nye VLEC’ere kan have 85.000 m3 i sine `star-trilobe tanke’, og det giver nye strategiske muligheder

Plus

S: Ny lov truer Nordjyllands maritime klynge

Regeringen og DF’s erhvervsfremmeudspil kan gå hårdt ud over den nordjyske maritime erhvervsklynge MARCOD frygter S, der håber, at kunne få loven udskudt

DEBAT: Havneafvikling uden udvikling

DEBAT: DI Transports branchedirektør Michael Svane advarer mod afvikling af erhvervshavnene i Kolding og Vejle

Ny formand for Samsø Linien

Plus

GALLERI: Helikopterpilot på hårdt arbejde

Det kræver pilotegenskaber på højeste niveau at manøvrere rundt mellem supertankere og bulk carriers i de travle sejlrender omkring Danmark - Derfor står det ikke lige for, at opgaven bliver overtaget af droner

USA-rater stiger frem mod straftold

Plus

DF kræver montørordning for lærlinge

I Region Nordjylland forsøger DF, at finde flertal, så virksomhederne kan få refusion, når de tager montørlærlinge med ud på skibe

Plus

To havnearbejdere døde under losning af Lauritzen-chartret bulker

Det af J. Lauritzen chartrede tørlastskib ved navn ’American Bulker’ har været rammen om en tragisk ulykke

Storebæltsfyr får en overhaling

13 storebæltsfyr vogter de 20.000 årlige gennemsejlinger i dybhavsrenden i Storebælt - netop nu er Søfartsstyrelsen i færd med at vedligeholde de vigtige afmærkninger mellem Yderflak Fyr i nord til Gedser Rev i syd

Argentina mangler udstyr til at bjærge forsvundet ubåd

Efter lokalisering af havareret ubåd trækker det igen op til konflikt mellem omkomnes familier og flåden

Plus

KRONIK: Hvis du ikke sidder med ved bordet, ender du på menuen

Plus 1

Molslinjens direktør æder millionbøde - og efterlyser saglig dialog

Molslinjens direktør Carsten Jensen svarer på spørgsmål om rederiets fejl og mangler på Bornholmerruten

Danske havne tæt på de mest effektive i verden

Plus

Mød skibsmæglernes ankermand

Plus

Havneudvidelse har givet aktivitetsboom ved Vesterhavet

Plus

Pirateriet i Nigeria har ændret karakter

Maersk Drilling sælger oplagt rig

Plus

Danske Rederier: Forskellige strategier skal opfylde svovlkrav

Verdens største LNG-supplier klar

Plus

Navne: Christian Bonfils fylder 40

42-årig bliver første havnechef i Strandby Havn

Plus

Danske Rederier er glade for London-resultat

Fritz Ganzhorn fratræder

Michael Guldmann Petersen ny COO i Scandlines

Se alle Medlemmernes egne nyheder

PUMPEGRUPPEN holder Black Friday…

PMC Hydraulics prioriterer CO2 besparelser  og bedre drift betingelser på samme tid.

2Water – Vandbehandling hjælper virksomhedens kunder til det bedst mulige arbejdsmiljø

Siemens hjælper dig med at spare tid i dit projekt med nye templates samt faceplates

Lær Revit Architecture trin for trin - deltag på 4-dages grundkursus fra d. 10/12

Dansk Ventil Center A/S udstiller på Ajour messen

Dansk Ventil Center A/S er nu blandt Danmarks bedste arbejdspladser

Ny model løfteåg fra Fyns Kran Udstyr A/S!

Skueglas som bl.a. anvendes i proces- og foodindustrien får du hos Mirit Glas

Ny direktion i HBO Instruments ApS

Er du Interesseret i IoT-teknologier og design?

Mød os på Ajour messen!

Vidste du at vi er specialister i wirespoling?

NOS A/S går gerne den ekstra mil for kunderne

Ny stærk transparent monteringstape

Ajos cementerer kraftigt sin rolle som byggepladsentreprenør

Vidste du, at vi har Søfartsstyrelsens Autorisation (Kompetent person - kategori A) ?

Har du behov for kompensering i konstruktionen?

TomTom Telematics er udnævnt til Europe’s største udbyder af flådestyringsløsninger for 4. år i træk

Buet glas til mange formål, i høj kvalitet

Marton Gazelle som er den 4 på stribe er kommet i hus ved Process Engineeri...

Avanceret Energilagring - konference den 29. november 2018

Nyt certifikat fra Søfartsstyrelsen

Deltag i vores kundetilfredshedsanalyse >>

Høj præcision og sikkerhed med RON dynamometre

Send til en kollega

0.388