23948sdkhjf

J. Lauritzen bestiller tredje metanolskib

Sammen med Cargill har J. Lauritzen afgivet bestilling på et tredje metanolskib fra japansk skibsværft

J. Lauritzen har bestilt et tredje tørlastskib, klar til et sejle på metanol. Det oplyser investeringsselskabet i en pressemeddelelse.

Skibet er af typen Kamsarmax på 81.200 dødvægtston, udstyret med dual fuel-motorer, som giver mulighed for at sejle på enten traditionel bunkerolie eller metanol og skal leveres af det japanske skibsværft Tsuneishi Shipbuilding.

I april offentliggjorde J. Lauritzen sin bestilling af de to første tørlastskibe af samme type og størrelse, som ville være klar til sejlads på grøn metanol, når de blev leveret i 2026.

Når Larutitzen Bulkers modtager sine skibe, bliver de nogle af de første tørlastskibe, som kan leve op til et nulemissionsmål, når de sejler på e-metanol eller biodiesel, lød det tidligere på året.

Alle tre skibe kommer til at blive ejet af den nye enhed i J. Lauritzen, Lauritzen NexGen Shipping, som sammen med Lauritzen Bulkers skal være platform for rederiets grønne omstilling.

Bestillingen af alle tre skibe sker i samarbejde med amerikanske Cargill, som har forpligtet sig til at sejle skibene i mindst syv år.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125