23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

J. Lauritzen bestiller metanolkæmper til bulk

Rederiet J. Lauritzen har i første omgang bestilt to dual-fuel Kamsarmax bulkskibe på værft i Japan

J. Lauritzen opgraderer sin grønne flåde med i første omgang to nye dual-fuel Kamsarmax bulkskibe, der skal bygges på det japanske værft Tsuneishi Shipbuilding.

Skibene bliver på 81.200 dwt og bliver blandt de første bulkskibe, der kan leve op til 0-emission, når de sejler på e-metanol eller biodiesel, oplyser rederiet i en pressemeddelelse.

Lauritzen med rekordresultat trods udfordringer

Skibene vil blive ejet af en ny enhed i J. Lauritzen, der får navnet Lauritzen NexGen Shipping, som sammen med Lauritzen Bulkers skal være platform for rederiets grønne omstilling.

Bestillingen af de to skibe sker i samarbejde med Cargill, der har forpligtet sig til at betjene skibene i mindst syv år.

- Vi er meget glade for denne handel, da den er vigtig for J. Lauritzen og Lauritzen Bulkers i dekarboniseringen af shippingindustrien, og vi er stolte af at kunne gøre det i et visionært partnerskab med Cargill, som deler vores ambition om virkelig at drive forandring i vores branche, siger CEO i J. Lauritzen, Kristian Mørch, i meddelelsen.

Flådefornyelse hjalp Lauritzen Bulkers til rekordresultat

BREAKING
{{ article.headline }}
0.084