23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Rederi: Dårlig service og prisstigninger på lodser påvirker forretningen

Det danske rederi Baltic Shipping Company fortæller, at rederierne i nogle tilfælde må fravælge at få en lods ombord 

Manglen på lodser og prisstigninger på lodsning mærkes hos rederierne. Det betyder, at de i nogle tilfælde fravælger at få en lods ombord for at overholde tidsplanen og holde priserne nede. Det oplyser Peter Nielsen, agency manager hos Baltic Shipping Company, til Søfart. 

"Det er selvsagt et stort problem at priserne stiger, samtidigt med at servicen falder (grundet mangel på lodser). Prisstigningerne betyder, at slutbrugeren (ladningsejeren) i større grad bliver belastet på fragten, da rederen jo skal have dækket sine omkostninger på rejsen. Dette kan ikke altid praktiseres, da priserne kan være låst kontraktmæssigt, hvilket så betyder, at den forhøjede omkostning pludselig ligger hos rederiet. Derfor ser vi ind imellem, at rederierne fravælger lodsen for at holde omkostningerne nede og for at kunne anløbe den givne havn til tiden, så de undgår forsinkelser," skriver Peter Nielsen i et skriftligt svar til Søfart.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11