23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Sådan udnyttede DFDS kaskadeeffekten fra nye Østersøfærger

Input af ny tonnage i et marked med for få skibe skaber ringe i vandet, der giver nødvendigt boost til andre ruter

Kaskadeeffekten fra indsættelsen af de to nybyggede ro/pax-færger ’Aura Seaways’ og ’Luna Seaways’ på Østersøen er nu fuldbyrdet. Det blev den formelt 11. maj, hvor DFDS kunne hæve kapaciteten og frekvensen på Rosslare – Dunkirk-ruten med en tredje ro/pax-færge.

Det skete med indsættelsen af en 2.200 lanemeter store ’Optima Seaways’, som indtil videre skal sejle en ugentlig dobbelttur på den 24 timer lange overfart mellem Irland og Frankrig. Ruten blev med stor succes introduceret i forbindelse med brexit som et direkte bypass af UK til det øvrige EU for det irske fragtmarked.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.23