23948sdkhjf

Maritime atomudviklere opruster med garvet mediepersonlighed

Forhenværende TV2-direktør skal styre kommunikationen hos atomkraft-udviklerne hos Seaborg

Seaborg og søsterselskabet Hyme har ansat Per Mikael Jensen i en nyoprettet stilling som chef for intern og ekstern kommunikation, Public Affairs samt marketing, IR og PR. Sammen med det eksisterende hold på området bliver hans opgave at udvikle og drive den strategi for de udadvendte aktiviteter, som selskabet i takt med dets udvikling i stigende grad har brug for.

- Vi er kommet langt i vores udvikling og er nu tæt på 100 ansatte. Det giver et øget pres for, at vi bliver endnu bedre til at fortælle om vores udvikling internt og eksternt, og samtidig øger indsatsen overfor partnere, investorer, ansatte og det omgivende samfund, siger Troels Schönfeldt, co-founder og CEO i Seaborg. 

Som det vil være læsere af Søfart bekendt har Seaborg samtidig en skarp kant  over imod det maritime al den stund, at de planlagte smeltetsalt-reaktorer skal fremføres til søs på særligt designede pramme. Herudover mener Seaborg, at deres reaktorteknologi vil være en oplagt kandidat som energikilde på fremtidens nuludslips-skibe. 

Seaborg udvikler en ny generation af atomkraftanlæg. Søsterselskabet Hyme udvikler en teknologi, der gør det muligt at opbevare og gemme energi i smeltet salt, uanset hvilken kilde, energien stammer fra. 

Per Mikael Jensen er uddannet journalist og har arbejdet i forskellige lederstillinger på blandt andet Politiken og Jyllands-Posten. Siden 2001 har han arbejdet som CEO i forskellige selskaber, heraf godt 10 år i London og New York for Metro International, der udgav aviser i 23 lande, adm. dir. for TV2 Danmark og senest som adm. dir. for Altinget/Mandag Morgen. De seneste to år har han været selvstændig rådgiver og bestyrelsesmedlem i en lille håndfuld selskaber.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11