23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

DFDS forventer øget aktivitet til sommer

DFDS regner med en stigende efterspørgsel i sommeren 2021
Kasper Moos, Vice President and Head of Business Unit Group Passenger, DFDS, tror, at DFDS i sommeren 2021 vil se en stor efterspørgsel fra kunder, der gerne vil ud og have en sjov oplevelse ombord, da man nok på det tidspunkt stadig ikke kan rejse rundt i hele verden.
- Derfor forventer jeg, at vi får en interessant sommer, og jeg glæder mig til at se passagerdelen tilbage i fuld sving, så vores gæster kan komme ud og få en god oplevelse, samtidig med, at vi forhåbentligt kan lave en smule forretning, siger Kasper Moos.
Han tror, at passagerrederiet får nogle kunder, der normalt ikke er i DFDS’ kerne kundegruppe, fordi man stadig vil rejse i de nære destinationer.
DFDS planlægger ikke at ændre på priser for billetter.
- På Eastern Channel er det en transportrejse med en dynamisk bemanding. Der er det helt afgørende, hvor mange mennesker, der vil sejle. På de andre ruter vil det fortsat være sådan, at hvis man tager afsted fredagen før vinterferien, vil det have en anden pris, end hvis man kan tage afsted en tirsdag. Vi vil stadig have en dynamisk prisstruktur. På baggrund af corona-krisen ser jeg ikke, at der kommer væsentlige ændringer i vores billetpriser.
Bliver I mere fragtorienteret i fremtiden som følge af Covid-19?
- Vi bliver mere transportorienteret i fremtiden som følge af Covid-19 og bliver mere fokuserede på folk, der har et transportbehov. Det passer godt ind i vores andre forretningsben, siger Kasper Moos.
DFDS har mange skibe, derhar kombineret fragt og passagerdel. Eksempelvis er der pån ogle af skibene har lastbilschauffører og bilpassagerer ombord.
- Der sidder vi hele tiden og tilpasser kapacitet til det segment, der har behov for at komme afsted. Vi justerer hele tiden, hvor meget af skibets vogndæk, der skal bruges til lastbiller og passagerbiler.

Balanceret indtjeningsflow
På de andre ruter; København-Oslo og Frederikshavn-Oslo har DFDS ifølge Kasper Moos også væsentligt mere fragt med, fordi DFDS er begyndt at kalde Frederikshavn for at have en mere balanceret indtjeningsflow for forretningen.
- Der vil vi også have mere fragt med, men det er ikke på bekostning af passagererne. Vi sætter bare ekstra lastbiler ombord, når der er plads.
Gruppen DFDS har tre ben; Logistikydelser, der ifølge Kasper Moos vokser, en fragtdel, der stadig vokser, og passagerdelen, der kommer til at genvinde det tabte, når DFDS kommer over på den anden side, siger Kasper Moos, som ser, at de tre ben komplimenterer og er ikke på bekostning af hinanden.

Også Brexit må siges at være en international begivenhed, der også påvirker skibsfarten.
Påvirker brexit også jeres passagerprodukt lige som Covid-19-krisen gør?
- Vi har passagerer mellem Amsterdam-Newcastle og ved Dover-Calais og mellem Dieppe-Newhaven. De passagerer, vi har der, vil blive påvirket, fordi der er en række ting, der fra 1. januar er blevet anderledes pga. brexit. Det er eksempelvis et spørgsmål om, hvilken bilforsikring, man har, og hvilket sygesikringskort, man skal have for at være sikker på at kunne få behandling. Der kommer tilpasninger. Vores passagerer har hele tiden skulle vise deres pas, inden de kommer ombord på færgen, så det er ikke noget, der er kommet på baggrund af brexit.

Kasper Moos forklarer, at der bliver en stor forskel i forhold til tidligere, hvis man skal have sin hund med, men i det store hele vil passageren opleve, at det i høj grad er som før.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.159