23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Brintdrevet Oslofærge er ukendt land for skibsdesignere

Knud E. Hansen skal samle trådene i et projekt, der endnu ikke findes standarder for. Samtidigt skal Ballard sammen med ABB opskalere brændselscellemoduler til tocifrede megawatt-størrelser

- Det her projekt gør på flere områder op med måden, vi normalt designer en færge på – alene det, at vi har at gøre med ny teknologi, som der endnu ikke findes standarder for, forklarer Kasper Fønss Bach, skibsingeniør hos Knud E. Hansen.

Han er en af skibsdesignere hos den danske rådgivende skibsingeniørvirksomhed Knud E. Hansen, der sammen med yderligere fem projektpartnere deltager i DFDS’ Europa Seaways-projekt. Et ambitiøst udviklingsprojekt, hvor målet er, at DFDS fra 2027 kan indsætte en hundredprocent brint-drevet og dermed potentielt også hundredprocent CO2-neutral ro/pax-færge mellem København, Frederikshavn og Oslo.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.203