23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ny topchef: Her står Clipper om fem år

Clipper skal bruge de kommende år på at etablere sig i nye nicher og tiltrække nye medlemmer til de to pools

Transport af stålkomponenter mellem Europa og USA har traditionelt været en lukrativ niche for rederiet Clipper.



Men i de seneste år er der blevet skruet kraftigt ned for USA’s import af stål, primært forårsaget af handelskrigen mellem USA og Kina, hvilket har gjort et alvorligt indhug i et af rederiets vigtigste markeder.



- Vores volumener er desværre faldet. Meget af det stål vi laster, går til bilindustrien i USA. Og her er behovet ganske enkelt faldt markant. Mange markeder er blevet normaliseret igen. Men lige præcis i importen af stål til USA er volumenerne ganske enkelt fortsat meget langt nede. Det rammer os, selv om stål stadig er en vigtig aktivitet for os, lyder det fra Amrit Peter Kalsi, som netop et tiltrådt som topchef for Clipper.



Han agter at skrue markant op for indsatsen med at identificere nye nicher i markedet.



Kritisk masse

Hvordan ser rederiet Clipper ud om fem år, hvis det går, som du ønsker?

- Om fem år har Clipper genopbygget en kritisk masse af ejede og lejede skibe, som giver os fleksibilitet. Vi har tiltrukket et væsentligt antal nye skibe til vores poolsamarbejde. Herudover har vi etableret os en i en række nye nicher i markedet, hvor vi qua vores innovative evner har formået at tilbyde unikke løsninger til vores kunder.



Hvilke nicher forstiller du dig at gå ind i?

- Det er noget, som vi arbejder intenst på at analysere netop nu. Det ønsker jeg ikke at afsløre på nuværende tidspunkt



Hvorfor er det vigtigt at eje skibe og ikke bare en operatør og pool manager?

-Når vi slutter en rejse i vores pools, så har vi skibets drift og vedligehold inde i overvejelser. Hvad nytter det at have en høj indtjening på en rejse gennem f.eks. isfyldt farvand, hvis det slider uforholdsmæssigt meget på skibet? Den indsigt værdsætter vores kunder og giver os en fordel.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156