23948sdkhjf

Begge DFDS’ Oslo-færger er nu klar til landstrøm

’Crown Seaways’ forlod Fayard uden det traditionelle rederibomærke i skorstenen og klar til landstrøm

DFDS’ Oslofærge ’Crown Seaways’ forlod tidligt om morgenen 30. januar Fayard efter en større planlagt dokning. Det mest synlige udkomme af overhalingen er udskiftningen af det traditionelle rederibomærke i skorstenen til fordel for rederinavnet.

Denne ændring udrulles lige nu gennem hele flåden og er en re-branding, hvor den hidtidige hybrid mellem et malteserkors og et Georgskors som skorstensbomærke erstattes af en mere internationalt gangbar branding.

En proces, der blev startet efter DFDS begyndte integreringen af det tyrkiske rederi U.N. Ro-Ro til en samlet DFDS-enhed fordelt mellem Nord- og Sydeuropa i 2018.

Det er dog indvendigt, at der er udført mest arbejde på den på den 26 år gamle cruise-færge, der er den yngste af DFDS’ fire skibe af denne type.

Klar til landstrøm

I publikumsområderne er det modernisering i restauranter, barer og passagerkahytter. Men behind the scene blev ’Crown Seaways’ også klargjort til at kunne bruge landstrøm under havneanløb.

Rute-søsteren ’Pearl Seaways’ fik de nødvendige installationer til landstrøm under en dokning på Fayard for et år siden. I første omgang var det kun Oslo Havn, der havde faciliteter til at kunne tilbyde landstrøm i de omkring syv timer, DFDS’ Oslo-færger ligger i havn i døgnet.

CMP (Copenhagen Malmö Port) indgik oktober sidste år imidlertid en aftale med DFDS om at også at etablere landstrøm ved DFDS-terminalen i Københavns Nordhavn. Landstrømsanlægget blev kort efter projekteret og ventes etableret i løbet af indeværende år.

Læs mere om: DFDS
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125