23948sdkhjf

Sådan vil Gert Balling udvide flåden i Nørresundby Rederi

| Af Jesper B. Nielsen | Tip redaktionen om en historie

Flere og nye skibe står på to do-listen, fortæller den nye CEO i Nørresundby Rederi & Shipping

Der er et klart sigte med, at Gert Balling fra januar 2020 er ansat som CEO i Nørresundby Rederi & Shipping. Hans nøglerolle bliver ikke kun at skaffe flere kunder, men også at udvikle nye forretningsområder, så de eksisterende og nye kunder får mere værdi for pengene.

- Vores ejer har et ønske om at styrke den kommercielle del af selskabet. Vi skal ganske enkelt have nogle flere kunder ind i butikken.

- Vi har også et ønske om, at flåden skal forynges og udvides. Vi er allerede i gang med at kigge på flere skibe, som kan styrke vores produkter. Endelig skal vi også have et bredere produktsortiment. Vi skal ikke kun stå for søfragten fra havn til havn. Vi vil gerne hente godset helt ude hos producenten og levere det ved modtagerens dør. Dermed får vi mere ”added value” ind i vores produkter, siger Gert Balling.

Gert Balling skal være drivkraften i den nye satsning sammen med selskabets tidligere direktør Henning Lanng, som fortsætter i rederiet som COO. Henning har over 40 år i branchen. Han kender kunderne, og han kender skibene.

Investere eller bygge om

Nørresundby Rederi & Shipping er et gammelt dansk selskab, som sejler på de skandinaviske havne. Selskabet har fire skibe, der kan tage paller, bigbags, mm. Dertil kommer et bulkskib, som primært sejler med ral og grus.

Nørresundby Rederi fik ny ejer i 2017, da Michael Lodahl fra Danske Fiskeauktioner i Thyborøn overtog rederiet, dets skibe og 70 medarbejdere.

Læs også: Nørresundby Rederi og Shipping på indkøb i Norge

- Vi vil stadig fastholde vores nuværende kunder og produkter, men udbygge virksomheden med nogle nye produkter, hvor vi står for hele transportkæden – lige fra landevejstransporterne og fortoldningerne til skibstransporten og levering til kunden i den anden ende - måske med en lageropbevaring undervejs, siger Gert Balling og fortsætter:

- Vi har et skib med frysekapacitet, men ellers er netop køl og frys et område, vi kigger på. Enten vil vi bygge et af vores skibe om eller investere i et decideret køle- og fryseskib. Det må ikke overstige 1.000-1.500 ton dødvægt, så vi stadig kan gå ind i alle de små norske havne langs kysten.

Tre ugers rundfart

Blandt rederiets skibe er Karmsund, der sejler i en tre ugers turnus i Norge. Rundturen starter i Eemshaven og går langs den norske kyst til Oslo, hvor den vender om og tager last med tilbage. I disse små norske havne ligger en masse gods, som rederiet fra Nørresundby fortsat gerne vil transportere.

- Vi har heller ikke særlig stor kapacitet på containerdelen. Den vil vi også gerne udvide. Hvis vi skal se på ny tonnage, vil jeg gerne have et skib, der kan tage 10-15 containere med.

Hvordan er konkurrencen på dette område?
- Der er en del rederier om buddet, så der er stor konkurrence. Det er også derfor, vi gerne vil differentiere os ved at få en større værdi ind i hele transportkæden. Vi skal skille os ud fra de andre, slår Gert Balling fast.

Læs også: Fjord Line understreger rederiets historie med grøn maling

Skal I til at købe lastbiler?

- Nej, nej. Vi indlejer vognmænd til at udføre den del af opgaven. Vi vil bare over for kunden kunne sige, at vi er ansvarlige for hele transporten. De får én faktura for det hele.

Gert Balling har en bred erfaring inden for logistik blandt andet som salgschef i DSB Gods, afdelingschef i Freja og 12 år som direktør for Fjord Line i Danmark.
Fra 2017 og frem til nu har Gert Balling været driftsdirektør i Scanel i Frederikshavn. Der er en virksomhed, som står for el og vedligehold i rederier, vindmøller og olieboreplatforme.

Læs også: Nordjysk skibselektronikfirma sælger offshore vind-aktiviteter

Hold dig opdateret med Søfart
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online

Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

DFDS navngav fjerde mega-ro/ro

Mærsk og ADP vil bygge for en milliard kroner i Taulov

Mærsk forfølger nu strategien om at gå i land igennem stort projekt ved Fredericia

Plus

Da Søværnet lukkede de danske stræder - del I

Det neutrale Sverige havde masser af efterretningssamarbejde med NATO-landet Danmark under Den Kolde Krig

Plus

Vred politiker udfordrer Kammeradvokaten i sag om udbudsfejl

Miljøminister Lea Wermelin skal svare på, hvem der opdagede fejlen i kontrakten om ombygning af Sif og Frigg

Plus 1

Molslinjen tuner ’Express 1’ til Østersøen

SE BELLEDERNE: Bornholmerne får toptunet hurtigfærge til Rønne - Ystad-ruten tilbage fra Orskov Yard

Nyhedsbrev

8.550 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Se det seneste nyhedsbrev. Annoncér i nyhedsbrevet

Nu er Stena Line tilfreds med Orskovs kommende flydedok

Online Avis Arkiv

Superstudent står til søs

Thyborøn fik andet end fisk i nettet i 2019

Plus

Mr. Triple-E vender tilbage til Mærsk – skal udvikle det CO2-neutrale skib

Mærsk har været på rov i krydstogtindustrien i Miami for at finde en ekspert, der kan gøre ambitionen om et CO2-neutralt containerskib til virkelighed

Bimco: 2020 bliver et svært år for tørlast

Flåden kommer til at vokse, og corona-udbrud kommer til at koste. Sådan lyder Bimcos forudsigelse for tørlast i 2020

Plus

KOMMENTAR: Skabelsen af større partnerskaber kræver vedholdenhed og åbenhed

I december måned blev der afholdt workshop i Det Blå Danmarks klimapartnerskab. Dermed startede processen med at skabe et nyt, stort tværgående samarbejde i Det Blå Danmark og formentlig i samarbejde med aktører fra andre industrier

Plus

Skibsreparation og vedligehold
North Sea Yard rammes af kvotehalvering og Brexit – men tager det hele i stiv arm

Værftet North Sea Yard i Hanstholm forventer nedgang i omsætningen i 2020 på grund af brexit og fiskekvoter, men værftets direktør bekymrer sig ikke over udviklingen

Plus

Skibsreparation og vedligehold
Stor rift om specialiseret værft fra træskibsmiljøet

Der er nok at se til for den familieejede virksomhed J. Ring-Andersen Skibsværft i Svendborg. Dokken og beddingen er fyldt op de næste to måneder, og der er først ledige pladser igen til maj

Mærsk-ansatte sendes hjem efter rejser til Norditalien og Sydkorea

23 søfolk løslades i sag om kæmpe kokainfund

VIDEO: Ny Samsø-færge søsat

Trods udbruddet af corona-virus er det lykkedes det kinesiske værft at få 'Lilleøre' i vandet

Mærsks nye milliard-lån afhænger af CO2-reduktion

Mærsk giver formand det største honorar i dansk erhvervstop

Plus

Skibsreparation og vedligehold
Grønlandsk værft opruster maskiner og værktøj

Nuuk Værft håber, at nye investeringer kan øge aktiviteten på værftet og hjælpe selskabet med at gentage succesen fra et tilfredsstillende 2019, siger direktør

Plus

Skibsreparation og vedligehold
Korsør-værft venter på flere skibsopgaver

HRS Korsør laver både skibe og stålkonstruktioner, men mens det går fremad for ståldelen, så står skibsdelen mere stille

Dansk millionaftale med rumagentur kan gavne skibsfarten

Nørresundby-virksomheden Gate House Telecom skal hjælpe det europæiske rumagentur med bedre satellitkommunikation, som dermed kan være hovedvej for Internet-of-Things til søs

Hafnia hev en halv milliard hjem sidste år

Særligt fjerde kvartal bidrog til, at Hafnias første efter sammenlægning med BW Tankers gav gode resultater

Blue Water om corona-udbrud: "Nu begynder det at blive alvorligt"

Blue Water åbner endnu et kontor i Caribien

Så meget tjener Mærsk-cheferne

Dan-Bunkering ansætter Finance Director

Ny mand i front hos SH Group i Esbjerg

Plus

Havdyr og dollars skal sætte skub i dansk udviklet sonar

Ny jurist hos Danske Maritime med søfart i blodet

Coronavirus rammer den globale transportsektor

Maersk Supply henter ny COO fra Tidewater

Næstved Havns næste direktør er fundet

Plus 1

Ugens Leder: Søværnet er kun toppen af isbjerget

USTC udvider direktionen med ejerens datter

Afmatning i Nordens største havn

Plus

Diversitet - hvorfor går det så langsomt?

Se alle Medlemmernes egne nyheder

AL-Laser bliver en del af Elma Instruments

Ajos investerer massivt i nye semimobilkraner

Ny kran i jeres virksomhed?

Estimator søges for support til Intern Salg

NOS A/S tilbyder manuelle RHINO Taljer!

Er du træt af vand i kælderen?

Ny Fjordline færge med levering fra Nordhavn A/S

16 nordjyske kunstnere udstiller hos DMT i Sæby fra 21/3

Fugtresistent Cyanoacrylat Lim

Se hvorfor et kursus i Sikker Anhugning kan være en god ide

Iltning af biofiltre indenfor Aqua kulter

Mangler du et stationært tankanlæg?

Siemens frigiver Simatic PCS neo V3.0 til salg og levering

Sådan implementerer du ISO 45001 standarden...

NOS A/S tilbyder løfteklør fra TERRIER

AAG leverer koniske propper til scrubbere

Intern sælger med lyst til at arbejde med kraner

Omfattende Panduit program

Løfteåg leveret til finsk kunde - Fyns Kran Udstyr A/S

Hastelevering af dit glas fra Mirit Glas

ABB leverer strøm til skibe i havn

Hvordan øger du effekten af ISO 14001:2015?

Meldgaard Silikat A/S gør klar til Vestfyn Trækker 2020

NOS A/S Tilbyder kædesling i klasse 8, 10 og 12

Vores serviceydelser overrasker!

Send til en kollega

0.171