Mærsk, der er blandt verdens største transportører mellem kontinenterne, udpegede tidligere på året tre bunkertyper, som skal bringe rederiet frem mod at blive CO2-neutralt i 2050.
Det bliver således ætanol/metanol, biogas og ammoniak, der skal erstatte de fossile bunkertyper i Mærsks bidrag til den globale skibsfartsindustris målsætning om en hal...
MAN B&W-motor til ammoniak under udvikling i København
MAN Energy Solutions er få år fra at kunne motorisere fremtidens CO2-neutrale skibe, der blandt andet skal sejle på ammoniak, produceret med vindmøllestrøm
3
Billeder
De ultra store containerskibe, der i fremtiden skal udføre CO2-neutral transport mellem verdensdelene tegner sig allerede nu. Lloyd’s Register opnåede sidste uge således en AiP (Approval in Principle) i et projekt, hvor MAN Energy Solution deltager. Foto: Lloyds’s Register
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer