23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Her er sandheden - måske - om LNG’s klimapåvirkning

LNG er både blevet udråbt som klimafrelser og beskyldt for at udlede så meget metan, at man lige så godt kan sejle videre på HFO. En ny rapport peger på det første

Hvad skal den miljøbevidste reder stille op? Er LNG vejen frem, er det bedre at betale prisen for lavsvovlsholdigt brændstof, eller kan man i virkeligheden lige så godt blive ved med at brænde god, gammeldags tung bunker med en scrubber i piben?

Spørgsmålet har presset sig på i længere tid. For med IMO’s krav om lavere udledning af svovl over verdenshavene fra nytår er jagten for længst gået ind på alternativer til den traditionelle heavy fuel oil (HFO). Det er dog ikke svært at se hen til det næste skarpe hjørne for shippings indsats mod den globale forurening. For i 2050 skal shippings udledning af drivhusgasser være reduceret med 50 pct., hvis industrien skal yde sit i forsøget på at holde stigningen i den globale temperatur under maksimalt to grader.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094