DFDS involverede de to førende danske skibsdesignere, Knud E. Hansen og OSK-Ship Tech, i nybygningsprojektet med den nye generation af ”mega” 6.700 lanemeter store ro/ro-skibe fra Jinling-værftet i Kina.
Læs mere: DFDS’ nye nybygningsafdeling debuterede i Kina
Læs mere: Vigtigt komma i historisk nybygningsprogram
Læs mere: Meget større kapacitet...
Masser af dansk skibsdesign bag nye DFDS-skibe
OSK-Ship Tech satte de første konceptstreger til DFDS’ nye mega-skibe, mens Knud E. Hansen fulgte projektet til dørs på værftet
En effektiv logistik i forhold til den store kapacitet på 6.700 lanemeter er afhængig af, at alle tre ramper kan anvendes samtidigt, hvis skibet skal kunne vendes på de syv timer, der har været målet i designet. Derfor skal der nu laves nogle udbygninger af eksisterende landramper. Foto: DFDS
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer